• Вход
No Result
View All Result
  • Премиери
  • Иновации
  • Технологии
  • Инфраструктура
  • Строителни
  • Камиони
  • Панаири
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • Представяне
    • Складова техника
    • Строителство
    • За бизнеса
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Kamioni.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Абонамент
  • Премиери
  • Иновации
  • Технологии
  • Инфраструктура
  • Строителни
  • Камиони
  • Панаири
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • Представяне
    • Складова техника
    • Строителство
    • За бизнеса
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Kamioni.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Абонамент
No Result
View All Result

Строителна ТЕХНИКА » Американски прелести, новият Ford Ranger

Американски прелести, новият Ford Ranger


02.03.2007
A A
kamioni.bg
Reading Time: 1 min read
Американски прелести, новият Ford Ranger

Всичко тече, всичко се променя. Американците, доскорошни любители на огромни бензинови „ламє“, постепенно започват да се заразяват от европейския дизелов вирус. Европейците пък, уж върли почитатели на практичните малолитражки, малко по малко откриват типичните американски прелести. А какво прави Ford през това време? То е ясно – дизелов пикап. Ranger. Новият Ranger.

Всичко тече, всичко се променя. Американците, доскорошни любители на огромни бензинови „ламє“, постепенно започват да се заразяват от европейския дизелов вирус. Европейците пък, уж върли почитатели на практичните малолитражки, малко по малко откриват типичните американски прелести. А какво прави Ford през това време? То е ясно – дизелов пикап. Ranger. Новият Ranger.

Не обичам изненадите. Винаги държа да съм подготвен за това, което ще се случи. Затова, ако се наложи да подкарам двуетажен автобус например, ще се опитам да си припомня с какво ме е впечатлилo управлението на Setra S 431 DT. Ако пък в ръцете ми отново попадне американски камион, преди това бих възстановил в ума си всяка сцена от незабравимия екшън зад волана на Western Star 4864 F. Всяко превозно средство е добре дошло, стига да не ми е за пръв път. Само да не ме кара да се чувствам като в небрано лозе.
Уверявам ви, системата работи безупречно. Вече се чувствам еднакво уютно (по-правилният термин е „като перде“) в миниатюрен китайски ван, в метанов чешки автобус или в четириосен немски самосвал. Всичко щеше да е идеално, ако от време на време за гърлото не ме стискаше липсата на тръпка. Не че съм доживотно имунизиран от притеснение при маневрирането на заден ход с 19-метрова товарна композиция. Не съм съвсем претръпнал и към поемането на отговорност за живота на 30 – 40 пътници.
Говоря за друга тръпка – истинска и разтърсваща. Оставяща следа за цял живот. Нещо като тръпката да се влюбиш. Само че не в жена, а в автомобил. Познато ли ви е това чувство? Да вдигнете 140 км/ч на втора скорост с Porsche-то на приятел и после до края на дните си да мечтаете да го притежавате? Или пък да се повозите на задната седалка на Lincoln под наем и вече да не ви излиза от ума как да превърнете тази глезотия в ежедневие? А може би ви се е случвало при съвсем обичайни обстоятелства просто да откриете идеалната кола за вас – гениално съчетание от приятен дизайн, неповторима функционалност и ниска цена, насочено точно към вашия джоб?
Сигурен съм, че знаете за какво става дума. Просто няма начин да не ми влезете в положението. Да отпрашите с мен към австрийските Алпи, да си изберете „най-наточения“ от всички Ranger-и, строени на паркинга в центъра на Зеефелд, да го подкарате по стръмните баири и… Чак тогава да разберете кой точно автомобил кара краката ви да омекнат от удоволствие и мозъкът ви да се изолира от околния свят в отчаян опит да запази момента…
На мен това ми се случи на 32 години. Най-неочаквано. При първото ми качване в пикап. Без никакъв шанс да разбера кой е виновникът – изобретателят на този тип автомобили или Ford. Склонен съм да прехвърля цялата отговорност за душевния ми смут върху американската компания, понеже тъкмо нейният модел TT отпреди 90 години претендира да е основоположник на класа на пикапите.
TT обаче е представлявал типично работно „муле“, каквато би трябвало да е основната функция на пикапите и до днес. Да, ама не! Който има удоволствието да седне зад кормилото на две от модификациите на новия Ranger (стандартната XL и луксозната Limited) в два последователни теста, ще се прости моментално с надеждите си да пести пари. Просто ограничаването до най-необходимото оборудване, каквато е масовата практика при автомобилите за работа, е неприложимо при този Ford.
Не че XL е бедно оборудван. Напротив, серийната му екипировка включва всичко необходимо: ABS, две предни въздушни възглавници, регулируемо по височина кормило, централно заключване, електрически странични огледала,
CD/AM/FM/MP3 плейър с четири тонколони, блокировка на задния диференциал и, разбира се, крайно наложителното при максимална маса от над 3 тона сервоуправление.
На пръв поглед доста от допълнителните екстри при Limited лесно могат да бъдат причислени към графата „глезотии“: боя „металик“, хромирани предна решетка, огледала и ръкохватки, малко по-големи гуми (245/70R16),
6CD/AM/FM/MP3 чейнджър, кожен салон, парктроник за заден ход, климатик, отопляеми предни седалки, фарове за мъгла, ролбари зад кабината, облицовка на товарното отделение, допълнително табло с офроуд уреди… И всичко това „само“ срещу 52 300 лв.* – точно с
9050 лв. повече от базовия XL. Визирам най-скъпите версии с двойна кабина, чиито продажби тотално доминират над модификациите с единична и удължена кабина.
„И това ли е най-важното?“, както се питаше в една популярна телевизионна реклама. Разбира се, че не! Нищо не може да се сравни със спиращата дъха гледка на ширналото се пред погледа на водача безкрайно торпедо над двигателя, с гърленото боботене на бавнооборотния Duratorq и с царственото усещане за превъзходство, създавано от високо изнесения „трон“ на водача. Само че има една „малка“ подробност: това „размазващо“ цялостно усещане някак си не се връзва с малката пластмасова топка на скоростния лост при XL.
Ще го кажа без увъртане – направо се разваля. Няма нищо общо със солидното излъчване на кожения лост с алуминиева апликация в Limited и с начина, по който той изпълва дланта.
Иначе двигателят е един и същ при всички изпълнения – 2,5 дизелови литра, изхранващи 143 расови коня с помощта на горивна уредба от типа Common Rail и променлива геометрия на лопатките на турбината. По-важна е обаче породата на тези коне. Те като че ли са наследници на родения през далечната 1846 г.
жребец Мамут, който тежал 1,5 тона (преди да навърши 4 години това добиче се е наричало просто Самсон), и подобно на него са в състояние да потеглят бодро с 3 тона товар по стръмен наклон без предварителна загрявка. Теглителната им сила се равнява на 330 Н.м, като пикът на въртящия момент се достига още при 1800 об/мин. На практика това означава, че липсва познатата от миналото „турбо-дупка“ – пак благодарение на гореспоменатата променлива геометрия. Ford просто е длъжен да почерпи италианците, които са я измислили.
Потенциалът на „студенокръвния“** Duratorq едва ли може да се сравнява със спортните заложби на много от бясно препускащи по магистралите съвременни псевдовсъдеходи. Той просто е достатъчен – за отлична проходимост при тежки пътни условия, за следване на общата скорост в градския трафик и за безпроблемно поддържане на 160 км/ч по магистрала. Нямам никаква представа какви са реалните възможности на основните конкуренти на Ranger – Nissan Navara и Mitsubishi L200,
но, честно казано, не ме интересува особено.
По време на тези 200–300 км в Алпите разбрах, че пикапът не е просто превозно средство за работа. Той е стил на живот. Или ви харесва, или не. Ако ви е легнал на сърцето, ще направите възможното да го купите, дори в 99% от времето да карате по асфалт, а най-голямото натоварване да е лаптопът на дясната седалка. Ако ли пък ви трябва за истинска „черна“ работа, той ще ви подтикне да си я свършите сами. И в двата случая няма да съжалявате. Не и с новия Ranger.


Свързани

Kässbohrer на Solutrans 2025 — Десетилетие на отдаденост и иновации

14.11.2025

Frotcom Road Show 2025: Конференцията

14.11.2025

Daimler Truck започва втората тестова фаза на Mercedes-Benz GenH2 Truck с 5 нови партньора

13.11.2025

Tesla показа обновена версия на електрическия си камион Semi

13.11.2025

Mercedes-Benz Trucks разширява асистент системите си за поддръжка на водача

12.11.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Kässbohrer на Solutrans 2025 — Десетилетие на отдаденост и иновации

Kässbohrer на Solutrans 2025 — Десетилетие на отдаденост и иновации

14.11.2025
Frotcom Road Show 2025: Конференцията

Frotcom Road Show 2025: Конференцията

14.11.2025
Daimler Truck започва втората тестова фаза на Mercedes-Benz GenH2 Truck с 5 нови партньора

Daimler Truck започва втората тестова фаза на Mercedes-Benz GenH2 Truck с 5 нови партньора

13.11.2025
Tesla показа обновена версия на електрическия си камион Semi

Tesla показа обновена версия на електрическия си камион Semi

13.11.2025
Mercedes-Benz Trucks разширява асистент системите си за поддръжка на водача

Mercedes-Benz Trucks разширява асистент системите си за поддръжка на водача

12.11.2025
 Балкан Стар Сервиз – София

 Балкан Стар Сервиз – София

11.11.2025
В момента няма други публикации по темата.
SaMoTer 2026 ще предложи много строителна техника и обучение на кадри

SaMoTer 2026 ще предложи много строителна техника и обучение на кадри

27.10.2025
IVECO S-Way Driving Experience 2025: където иновациите се срещат с пътя

IVECO S-Way Driving Experience 2025: където иновациите се срещат с пътя

16.10.2025
1739 нови ремаркета са регистрирани до края на септември 2025 г.

1739 нови ремаркета са регистрирани до края на септември 2025 г.

16.10.2025
bauma ще се проведе за първи път в Саудитска Арабия

bauma ще се проведе за първи път в Саудитска Арабия

04.11.2025
Обявиха датите за Intermat 2027

Обявиха датите за Intermat 2027

27.10.2025
SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

SETRA е новият партньор в пътуванията на ПФК „Левски“

28.10.2025
затвори
затвори
  • За бизнеса
  • Панаири
  • Иновации
  • Интервю
  • Инфраструктура
  • Камиони
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • Представяне
  • Премиери
  • Складова техника
  • Строителни
  • Строителство
  • Технологии
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • АБОНАМЕНТ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • KAMIONI.BG
  • LOGISTIKA.BG
  • Логистична конф.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с bageri.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Премиери
  • Иновации
  • Технологии
  • Инфраструктура
  • Строителни
  • Камиони
  • Панаири
  • е-Списания
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • Представяне
  • Складова техника
  • Строителство
  • За бизнеса
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Kamioni.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Абонамент

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT