Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви обществена поръчка за избор на изпълнител за изготвяне на технически проект и строителство на третия участък от автомагистрала Русе – Велико Търново между Бяла и Велико Търново.
Прогнозната стойност на поръчката е 2,967 млрд. лв. без ДДС, а предвиденият срок за изпълнение е 1770 календарни дни. Общата дължина на отсечката е близо 60 км. Оферти могат да се подават до 13 май 2025 г.
Трасето е разделено на три подучастъка и съответно поръчката е в три обособени позиции. Първият подучастък е с дължина 23,8 км, който е от пътния възел при пресичането на път I-3 Гара Бяла – Плевен (при 76-и км) до пресичането с АМ Хемус. Вторият подучастък е с приблизителна дължина 20 км. Започва от пресичането с АМ Хемус и достига до пресичането с път I-4 Велико Търново – София. Третият подучастък е с дължина 16,2 км. Той е от пресичането с път I-4 Велико Търново – София до път II-55 Дебелец – Нова Загора.
Всеки кандидат за участие в тръжната процедура може да подава оферти за повече от една от обособените позиции. Към документацията за обществената поръчка е приложено идейно решение, което е за информация на участниците в процедурата. Избраният изпълнител за всяка обособена позиция, следва да изготви актуален, пълен и съгласуван технически проект, придружен с подробна количествена сметка, чертежи и детайли, да изготви и процедира ПУП-ПП и да изгради изцяло участъците.
Проектното трасе на АМ Русе – Велико Търново е общо 133 км и е разделено на три участъка: Русе – Бяла, обход на град Бяла и Бяла – Велико Търново. За първите два участъка – от Русе до Бяла и обход на Бяла договорите за проектирането и строителството, както и за строителния надзор са сключени и в момента изпълнителите работят по техническите проекти, а в един участък от обхода на Бяла се извършват строителни дейности. Изграждането на АМ Русе – Велико Търново е приоритет както на Агенция „Пътна инфраструктура“, така и на редица национални и европейски институции, работещи за реализирането на проекта предвид международната му значимост, тъй като бъдещата автомагистрала ще осигури пряка връзка Север-Юг между държавите от Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море.