Citroën отбелязва 30-ата годишнина на Jumper. Големият ван на френската марка е наследник на емблематичните модели TUB и Type H, но всички поколения на Jumper от 1994 година насам неизменно поставят технологичните иновации в услуга на всички професионалисти – от занаятчиите и едноличните търговци, до мениджърите на големи автопаркове, с цел да улеснят работата на водача и да повишат ефективността на компанията.
От почти 100 години марката Citroën оказва активна подкрепа на работещите във всички области със своята гама от здрави и иновативни лекотоварни превозни средства, съобразени със специфичните нужди на всеки професионалист.
Това личи в особена степен в сегмента на товарните фургони, където марката се откроява с емблематични модели като пионерът Citroën TUB, положил основите на модерните лекотоварни превозни средства, легендарният Type H, прочутият C25 и не на последно място Jumper, който отбелязва своята 30-та годишнина. През последните три десетилетия Jumper е сред еталоните на европейския пазар на лекотоварни ванове със своите хиляди продадени автомобила.
1994 година – началото
Изключителната кариера на Jumper започва през януари 1994 година, когато е световната му премиера. Още тогава моделът представя в своя пазарен сегмент редица новости – вдъхновени от леките автомобили. Те обхващат дизайна, комфорта, ергономията и удоволствието от шофирането. Още тогава, съобразявайки се с нуждите и изискванията на професионалистите, които прекарват дълги часове зад волана на своите автомобили, специалистите на Citroën обръщат специално внимание на ергономичността на интериора с подобно на това при леките автомобили високо ниво на шумооизолация и безпрецедентни за лекотоварен модел характеристики и удобства като електрическите механизми на прозорците и климатичната инсталация.
Разбира се, новият Jumper не пропуска да отговори и на основните нужди на всички професионалисти, предлагайки разнообразна гама от бензинови и дизелови двигатели, сред които и новите, много подходящи за тежки натоварвания 2,5-литрови дизелови агрегати в атмосферен и турбовариант с по три клапана на цилиндър. В съчетание с многобройните възможности за конфигурация на каросерията, гамата на Jumper обхващаше общо 58 различни версии!
2002 година – безпрецедентни двигатели, възможности и удобствa
В началото на 2000-те Jumper продължи да се развива, демонстрирайки обновен дизайн и модернизация на гамата с два високотехнологични двигателя – турбодизеловия агрегат 2.2 HDI със система за директно впръскване на горивото и двугоривния (бензин/LPG) двигател 2.0. Обновеният Jumper се отличава с редица нови функции и удобства, превръщайки се в първия представител на своя сегмент, предлагащ седалка на водача с променлива амортизация, видеокамера и сензори за паркиране на заден ход.
2006 година – изцяло нов Jumper
Надграждайки успеха на първото поколение на Jumper, Citroën представи на пазара изцяло нов модел, отговарящ още по-прецизно на нуждите и изискванията на професионалистите. Дизайнът на втората генерация обедини модерната линия с разширени практични възможности – включително и в малки детайли като вградените в бронята степенки за по-лесно почистване на челното стъкло.
Диапазонът по отношение на товарния обем бе увеличен значително, достигайки до 17 куб. м в сравнение с капацитета от 14 куб. м при предходния модел. Новият Jumper е и един от малкото модели с предно предаване в своя пазарен сегмент с общо допустимо тегло над 3,5 тона. Гамата от дизелови двигатели HDi също е разширена и вече включва три нива на максимална мощност – 100, 120 и 157 к.с.
2014 година – системи за асистенция на водача
Към средата на второто десетилетие на века оборудването на Jumper е обновено и допълнено с последните иновации в различни области – дневни LED светлини, вградена навигационна система със сензорен екран, модул Connecting Box с Bluetooth функция за разговори със свободни ръце и USB, функция за предупреждение при неволно напускане на лентата за движение и не на последно място по важност – Stop & Start система при двигателите e-HDI, която спомогна за намаляване на разхода на гориво с 0,5 л/100 км при градско движение.
2024 година – Jumper и ë-Jumper навлизат в нова епоха
Днес възможностите на Jumper придобиват безпрецедентни измерения, за да останат напълно в крак с развитието на модерния свят и промените в ограниченията, нуждите и желанията на професионалистите. Всичко това бе отразено при пазарната премиера на новите Citroën Jumper и електрическия ë-Jumper.
С цел осигуряване на по-висок комфорт за водача, за първи път при Jumper се предлага възможност за съчетаване на два от трите нови двигателя BlueHDi (140 и 180 к.с.) с автоматична трансмисия. Версията на двигателя с мощност 120 к.с. се предлага в комбинация с 6-степенна механична предавателна кутия.
За професионалистите, които отдават особено значение на прехода към устойчива мобилност и намаляване на ежедневните експлоатационни разходи, особен интерес представлява ë-Jumper и неговото изцяло ново, 100% електрическо задвижване. То предлага максимална мощност 200 кВт/270 к.с. и автономен пробег от 420 км, демонстрирайки нови, по-високи стандарти по тези показатели в сегмента. Възстановяването на нивото на заряда на акумулаторната батерия от 0 до 80% при новия ë-Jumper отнема само 55 минути при използване на бързозарядна DС станция с мощност 150 кВт. Изпълнявайки докрай ролята на пионер сред моделите с нулеви локални емисии в своя сегмент, на по-късен етап Jumper ще се предлага и във вариант с нова задвижваща система с горивни клетки на водород и пробег от близо 500 километра с едно зареждане.
Новият Jumper бележи значителна стъпка напред и по отношение на комуникационната и онлайн свързаност. Версиите от среден клас разполагат с екран с 5-инчов диагонал с показания на използваните медии (радиоприемник, свързан с Bluetooth телефон и т.н.). Моделите от висок клас са оборудвани с вградена навигационна система с голям 10-инчов сензорен екран и функция за безжична смартфон интеграция чрез Apple CarPlay и Android Auto.
Повече комфорт и безопасност
За да предложи на потребителите оптимални условия за работа, новият Jumper демонстрира безпрецедентно ниво на оборудване – много по-удобна за използване електрическа ръчна спирачка, осигуряващо по-висок комфорт и безопасност цифрово огледало за обратно виждане, система за достъп и стартиране със „свободни ръце” и много други. Включват се и нови функции и системи за асистенция на водача като предупреждението за умора и спад на концентрацията и автоматичното аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти. С тези нови възможности и с по-самоуверения от когато и да било преди дизайн, отразяващ новата маркова идентичност на Citroën, Jumper навлиза с всички сили в своето четвърто десетилетие на успехи в сегмента на лекотоварните ванове.