Спират тировете в Петрохан за зимния период.
До края на годината трябва да приключи строителството на язовир „Луда Яна“ и пречиствателната станция за питейни води към него. Към настоящия момент активно се изпълняват строително-монтажни работи по обекта. Съгласно сроковете целия комплекс трябва да бъде готов в следващите три месеца. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството инж. Виолета Коритарова. Припомняме, че това е вторият нов язовир за питейни нужди, изграден в държавата за последните 30 години. Той ще гарантира водоснабдяването на Панагюрище и региона. През 2019 г. завърши строителството на язовир „Пловдивци“ и пречиствателна станция за питейни води към него, който бе първият подобен обект, изграден след демократичните промени.
Министър Коритарова информира още, че близо 15 млн. лв. са осигурени от Министерството на регионалното развитие и благоустройството от 2022 г. досега за решаване на проблема с водната криза в община Омуртаг. Тя припомни, че през 2022 г. е подписано споразумение между МРРБ и Община Омуртаг за финансиране в размер на малко над 1,3 млн. лв., с което е изпълнен етап I от проекта за „Реконструкция на водопроводи от водоснабдителни зони към напорен водоем „Ниска зона“. В инвестиционната общинска програма са включени два приоритетни проекта на Община Омуртаг. Те са за втори и трети етап от реконструкцията на водопроводи от водоснабдителните зони към напорен водоем „Средна зона“. За двата проекта са сключени споразумения между МРРБ и общината на 22 юли, а финансирането е за около 13,7 млн. лв. Министърът Коритарова обърна внимание, че все още в МРРБ не са постъпили искания за авансово плащане по двата проекта. „Няма как да се ангажираме със срокове по изпълнение на тези проекти, тъй като ангажиментът на МРРБ е сключване на споразумение с общината. Реализацията на проектите, избор на изпълнител и сроковете за изпълнение на строителството са в правомощията на общинската администрация“, подчерта регионалният министър. „В Омуртаг има вода, продължаваме поетапно изграждане и подмяна на водопроводната мрежа за средна и висока зона, с което вярваме, че ще бъде подобрено водоснабдяването и няма да бъдат подложени на режим през следващите две години, стига проектите да бъдат реализирани качествено и в срок“, подчерта министър Коритарова.
Движението на тирове през прохода Петрохан през зимния сезон ще бъде спряно, за да не са предпоставка за задръствания и да не се повишава пътния травматизъм, съобщи още министърът на регионалното развитие и благоустройството. Тя благодари на жителите на община Берковица и най-вече на село Бързия за проявеното разбиране след пускането на тежкотоварния трафик през прохода. „Веднага след първия месец променихме временната организация на движение е се съобразихме с искането на хората за по-големи времеви прозорци, в които да не преминават тирове“, посочи инж. Коритарова. Тя допълни, че са предприети мерки за почистване на прохода и извозване на отпадъците от паркинги и отбивки, които се формират от увеличения трафик. Предвижда се доставка и монтаж на още шест бетонови съда за смет.
Министър Виолета Коритарова коментира в и състоянието на пътя Русе – Велико Търново и безопасността на движещите се по него. Според нея предложението за увеличаване на броя на ленти на пътя Русе – Бяла е нецелесъобразно, като посочи, че разширението ще се постигне с изграждането на автомагистрала „Русе – Велико Търново“. В момента Агенция „Пътна инфраструктура“ работи по проектирането и изграждането на аутобана с дължина 132 км. Наличието на автомагистрала „Русе – Велико Търново“ ще намали пътнотранспортните произшествия и травматизма. Тя съобщи още, че за периода 2017-2022 г. са ремонтирани 47,5 км от пътя в 4 негови отсечки. Трасето е в много добро състояние. От началото на годината до май тази година чрез текущо поддържане е извършено машинно изкърпване на пътната настилка, почистване на облицовъчни окопи, изрязване на храсти, машинно и ръчно косене на тревни площи. Всички изпълнени ландшафтни дейности са за над 80 000 лева, каза министърът. В участъците на кръстовища по пътя към няколко села, с цел ограничаване на скоростта, е въведена организация на движението с пътни знаци, с които се забранява изпреварването и се изисква намаляване на скоростта на движение.