Германският производител на автомобили за работа MAN Truck & Bus и Siemens Smart Infrastructure обединиха усилията си, за да лобират за по-бързото разширяване на инфраструктурата за зареждане на електрически камиони.
В резулгат на тяхното сътрудничество е изготвена Бяла книга, очертаваща предизвикателствата на прехода и предлагаща решения за ускоряване електрификацията на автомобилния товарен транспорт в Германия.
Бялата книга подчертава критичната роля на инфраструктурата за зареждане за постигане на неутрални по отношение на климата цели от сектора. Германия се стреми към 55% намаление на емисиите на парникови газове от тежкотоварния товарен транспорт до 2030 г., и пълна климатична неутралност до 2045 г.
Според изданието, в момента няма обществено достъпни зарядни станции за електрически камиони в Германия, въпреки прогнозните необходими 10 000 обществени зарядни точки до 2030 г., включително и 4000-мегаватови станции за бързо зареждане.
Идентифицираните препятствия пред постигането на тази цел включват предизвикателства, свързани с интегрирането на мрежата, осигуряване на подходящи местоположения покрай магистралите, и бюджетни ограничения.
Главният изпълнителен директор на MAN Александър Власкамп подчертава спешността на справянето с тези проблеми, заявявайки, че „инфраструктурата за зареждане в момента е най-болезнена точка“ от прехода на индустрията към електрически превозни средства.
Бялата книга предлага няколко решения, включително: осигуряване на високоскоростно свързване и достатъчно пространство за зарядните станции, ранно включване на мрежовите оператори в планирането на мрежата и в избора на локация, създаване на централно звено за рационализиране на процеса на одобрение за свързване към мрежата, предоставяне на финансова подкрепа за електрически камиони и инфраструктура за зареждане за подобряване на сигурността и на планирането за операторите, непрекъснато насърчаване на усилията за стандартизация в цялата индустрия.
Както MAN, така и Siemens участват активно в развитието на електрическите технологии за тежкотоварни автомобили. MAN ще пусне първия си серийно произведен електрически камион с дневен пробег до 800 километра през 2024 г. Компанията планира и да представи електрически градски автобус с разширен пробег през следващата година, както и тестови парк от електрически автобуси през 2025 г.
Siemens eMobility предлага набор от решения за зареждане на електрически превозни средства, включително AC и DC инфраструктура за зареждане, от 11-киловатови опции, до мегаватови системи за зареждане, подходящи за депа и за зареждане в движение.