Единственият вариант да се построят всички магистрали е на концесия, твърди министърът на регионалното развитие и благоустройството.
Възможностите за изграждане на магистрали на концесия бе тема на дискусия на работна група с представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и строителния бранш. В срещата са участвали министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков, ръководството на Камарата на строителите в България и на Българска браншова камара Пътища. Идеята за създаване на работната група е на регионалния министър.
„Единственият вариант да се построят всички магистрали е на концесия“, заяви той и обобщи, че така ще има възможност да се строят два пъти повече пътища. Председателят на Управителния съвет на ББК Пътища инж. Стефан Чайков заяви, че камарата подкрепя строителството на концесия. Договорено е през месец март да се направи дискусионен форум по темата и работната група да започне своите срещи.
Предстои на заседание на Министерския съвет да се вземе решение за отчуждаване на терени по автомагистрала Европа. Това ще даде възможност за строителство и в последния участък от нея – между Сливница и Северната скоростна тангента на София, защото, ако няма 50% напредък по него до края на годината, ще бъдат загубени средствата от европейското финансиране за довършването на аутобана, съобщават още от МРРБ.
Предстои пускане в експлоатация на 7 км от лот 1 от скоростния път Мездра – Ботевград. Прави се процедура да се промени проектът на подробен устройствен план, така че вместо кръгови кръстовища да се изградят пътни възли. В участъка Ружинци – Монтана усилено се работи за отчуждаване на терените по трасето.
Тази година ще започне строителство по магистралните участъци Русе – Бяла и обхода на Бяла. В напреднала фаза е процедурата за участъка Бяла – Велико Търново. Подготвя се и обществена поръчка за изготвяне на идеен проект за продължение на магистралата към ГКПП Маказа. Такава предстои и за магистралата от Дупница до Северна Македония.
Придвижва се и процедурата по строителството на тунела под Петрохан. Автомагистрала Черно море също е на дневен ред, посочи министър Шишков.
Търси се решение и как да продължи максимално бързо изграждането на АМ Хемус по законов начин, допълни той. И предложи 7 и 8 участък да бъдат разделени на 3 подучастъка, за да може проблемните участъци да бъдат заобиколени, докато се намери законов механизъм, а останалите да бъдат одобрени. До края на седмицата предстои издаване на заповед за одобряване на ПУП за участък 9.