Победител в българския кръг от международната надпревара под същото име, която Federal-Mogul и Euro 07 организират съвместно, стана Недялко Кутев. Той стартира последен и успя да измести от първото място Ангел Тошев с цели 25 секунди, а тъй като други двама души изпълниха заданията за равно време, третият бе излъчен чрез допълнителна пряка надпревара, в която Калин Чечев срази Борис Фърчалов. Националният финал за Сърбия ще се състои на 23 и 24 юни, а за Македония – на 1 юли. Големият финал ще бъде на 22 септември в България…
Ако не присъствах на тегленето на жребия, щях да предположа, че това е най-добре режисираният финал на състезанието: интригата се заплиташе до последния момент и едва последните двама участници оформиха крайното класиране, при това с резултати, които до момента изглеждаха почти непостижими. Състезанието събра 14-те най-добри участници от предишните две години, за да излъчат тримата българи за международния финал, който през последната десетдневка на септември ще излъчи победителя. Неговата награда ще бъде новичка Skoda Fabia.
Българското издание 2012 се проведе в сервиз Друмник, София, който е част от веригата сервизи Ferodo. Състезанието протече по променена формула и това го направи много по-интересно: освен добре познатата надпревара кой ще смени най-бързо и без грешка спирачен диск и детайли по спирачната система (Ferodo), както и носач от окачването (Moog), през тази година участниците трябваше да покажат сръчността си и при смяната, също за време, на клапани (АЕ) в цилиндровата глава на ДВГ.
Тази новост, която организаторите държаха в тайна до последния момент, изисква доста по-различни сръчности и в комбинация с леката умора от първото упражнение (спирачки и окачване), в което се разчита на повече напрягане на мишци за бързо въртене на ключовете, доведе до резултати, различаващи се много повече, отколкото при първото упражнение. Пот капеше от лицата на почти всички състезатели. Тъкмо тук по-добре изглеждаха онези, които не се суетят, а с точни и премерени движения изпълняват задачата по най-икономичния начин.
Още едно нововъведение, направено от организаторите, изравни допълнително шансовете на конкурентите: чакащите реда си бяха в отделно помещение, без видимост към работния пост, на който участниците показват уменията си. Това в най-голяма степен премахна предимството, което в предишни години получаваха стартиращите към края, които имаха възможност да се поучат от грешките на работещите преди тях.
При първата половина от състезателите най-добър бе резултатът на Симеон Йорданов – 9:07, но жребият бе оставил „десерта“ за края: пословичната конкуренция между Борис Фърчалов и Калин Чечев доведе до равен резулта: 8:59. Всъщност Борис вероятно се сърди на себе си, защото бе по-бърз с 8 секунди при клапаните и с 2 – при спирачки/окачване, но допусна грешка и наказанието от 10 секунди го прати на „репешаж“, а в него даде много по-слабо време от предишното си постижение, докато Калин подобри своето с 55 секунди.
Елегантно и много рационално работи предпоследният участник, Ангел Тошев. Той смени двата клапана за невероятните 2:22 минути, а детайлите по окачването и спирачките – за 4:57. Общото му време 7:19 го постави на първо място във временното класиране, но… на ред бе миналогодишнияат победител Недялко. Невероятно надъхан и отлично трениран, той се справи със спирачките и окачването за невероятните 3:56 и дори с наказанието от 10 секунди бе на цели 51 секунди пред Ангел. В решаващото упражнение с клапаните Недялко запази изключителното си самообладание и макар да отстъпи на Ангел с 26 секунди, огромният аванс му осигури победата с единственото време под 7 минути: 6:54.
И така, през септември Недялко Кутев, Ангел Тошев и Калин Чечев (отдясно наляво на снимката) ще мерят на големия финал сили с по 3 колеги от Русия, Украйна, Сърбия и Македония. Победителят в това състезание, организирано от Federal-Mogul и Еuro 07, ще получи новичката Skoda, а великолепна екскурзия из Латинска Америка с посещение на развоен център на Federal-Mogul ще зарадва подгласниците от балканските страни.






















