• Вход
No Result
View All Result
  • Премиери
  • Иновации
  • Технологии
  • Инфраструктура
  • Строителни
  • Камиони
  • Панаири
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • Представяне
    • Складова техника
    • Строителство
    • За бизнеса
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Kamioni.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Абонамент
  • Премиери
  • Иновации
  • Технологии
  • Инфраструктура
  • Строителни
  • Камиони
  • Панаири
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • Представяне
    • Складова техника
    • Строителство
    • За бизнеса
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Kamioni.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Абонамент
No Result
View All Result

Строителна ТЕХНИКА » Индустриални и морски енергийни решения Scania

Индустриални и морски енергийни решения Scania


19.12.2022
A A
kamioni.bg
Reading Time: 1 min read
Индустриални и морски енергийни решения Scania

ДВГ остават незаменим източник на движение там, където няма стандартно електрозахранване или потребност от енергия възниква епизодично. Увеличава се търсенето на стационарни и индустриални двигатели, както и за плавателни съдове.

Scania, която e между най-сериозните участници в този сектор, отскоро е активна и в България и Румъния. От 2022 година Данут Апостол, продуктов мениджър двигатели, отговаря за този бизнес на Scania в Румъния и България и първите успехи вече са факт.
Успехът и тук, както при камионите, се гради на няколко стълба: отличен продукт, развита и добре работеща мрежа от сервизи, доставяне на резервни части в най-кратки срокове.

Двигателите Scania

Освен с легендарно качество и дълъг живот двигателите на Scania са с призната висока производителност, ефективност и надеждност. Въпреки голямото им сходство с двигателите Scania за превозни средства те имат и своя специфика за всеки тип приложение. Производителят разпределя така по предназначение двигателите, които не са предназначени за вграждане в транспортни средства:
– за индустриални цели (строителство, добив и пренасяне на материали, земеделие, летища, стационарни);
– за задвижване на генератори за ток;
– за плавателни съдове.
Двигателите и от трите групи използват доказалата се класическа концепция на Scania за ДВГ с ДНК-то на компанията от Сьодертале: агрегати с индивидуални цилиндрови глави от сериите 9 (9,3 л, 5-цилиндрови, редови), 13 (12,7 л, 6-цилиндрови, редови) и 16-литровия V8 (16,4 л).
Почти всички са дизелови, с означение DI XX – за плавателни съдове, или DC XX – индустриални и за генератори, където XX = 09, 13 или 16 ориентира какъв е работният обем. За дизеловите модели производителят препоръчва да се използва гориво по ЕN 590 (със сяра не повече от 10 ppm, т.е. 10 мг/кг), както е предписано и за превозните средства. Дизелите са способни да работят и с до 10% биогориво. В категорията ДВГ за генератори има и двигатели (ОС 16), работещи на природен газ/метан. Всяка от трите групи по предназначение включва по няколко варианта от сериите 9, 13 и 16. Мощностите им са в диапазона от 200 до 880 кВт.
Предимство за крайните ползватели в България и Румъния е, че контактуват пряко със Scania, без междинни стъпала по верига от дистрибутори.

Топпродукти с още по-дълъг живот
Двигателите на Scania са премиум продукти, най-доброто решение от гледна точка на горивна ефективност и надеждност. Ценно тяхно качество е, че постигат емисионните норми чрез надеждна система за третиране на отработените газове. Още едно предимство на продуктите на тази марка е подобряването на двигателите: наскоро Scania направи новите 13-литрови агрегати и по-икономични, и по-чисти.
ДВГ Scania се обслужват според броя мото/работни часове. Обслужване се прави на всеки 500 моточаса. Към момента жизненият цикъл на двигателите е 20 000 работни часа, а се очаква при новите модели редови двигатели (9 л и 13 л) моторесурсът да достигне 30 000 часа.
Особеност на групата ДВГ за плавателни средства, освен високата им надеждност, са по-високата им специфична мощност и енергийна плътност*. Мощността на агрегатите в тази група стига до 900 к.с. от DI 13 и до 1200 к.с. при DI 16/V8, като зависи и от предназначението, и от типа охлаждане. В тази група Scania може да предложи също и хибридно, и изцяло електрическо задвижване.

* Енергийната плътност отчита отношението между мощност и тегло на двигателя

Между основните изисквания към двигателите, задвижващи генератори, е да поддържат постоянна честота при промяна на натоварването. Scania предлага на производителите на генератори на електроенергия двигатели, които съответстват на актуалните европейските емисионни норми EU Stage V (да не се бъркат с остарелите Euro V за ДВГ за товарни автомобили и автобуси!). За ток с честота 50 Хц те работят при честоти на въртене на коляновия вал 1500 об./мин, за честота 60 Хц – при 1800 об./мин. Мощностите в тази група са по-умерени: максималната от 13-литров ДВГ е 397 и 404 кВт съответно при 1500 и при 1800 об./мин. При 16-литровия V8 мощностите са 481 и 491 кВт при посочените две честоти.

Развита мрежа от сервизи
За гаранционното и следгаранционно обслужване на двигателите клиентите на Скания България могат да разчитат на развитата сервизна мрежа. Фирмените сервизи в София, Пловдив, Бургас, Варна, Русе и Велико Търново добре покриват цялата страна. Доставката на части е бърза.

Доволни клиенти
Една от първите успешни стъпки е доставката на двигатели Scania за фирмата Енергия Марваков ЕООД. Тя произвежда генератори, които продава или дава под наем. Управителят Георги Марваков обяснява, че при тях цикълът е пълен – от проектирането през производството до крайните продукти, вкл. и тяхното управление. „Работим с различни видове двигатели и се стараем те да бъдат само от високия клас. Двигателите на Scania са точно в него – там, където се целим. Имаме впечатления от тях и от предишни посещения на bauma.
Желание да работим със Scania имаме от шест години, но едва напоследък се появиха реални възможности. Г-н Апостол сподели плана си, разговаряхме и за нашите проблеми. Отначало бях скептичен, но той е търпелив, постоянен и поръча такъв двигател, какъвто ни бе необходим. Заради клиент, който се интересуваше от машина със 700 кВА, през март т.г. поръчах двигател от друга фирма. В днешно време, когато сериозен клиент заговори за нещо подобно, поръчваш, за да компенсираш бавното доставяне. Клиентът поръча машината през май, а през лятото започна да се интересува докъде сме с поръчката му. Разбра се, че през октомври може да се достави двигател Scania точно с необходимата мощност, докато поръчаният няма да дойде преди март 2023-та. Така двигателят, който г-н Апостол поръча, няма да събира прах.
Този и други 2 двигателя ще бъдат вградени в генератори, които ще изработим за нашия добър клиент Про Синема Продакшън АД. Между другото всички камиони с кранове на тази фирма са Scania. Про Синема отдава агрегати под наем, захранва доста от рок концертите в Европа и всички в България. Покрай тях наши агрегати работиха на олимпиадата в Сочи, захранват и бази на НАТО. Поръчват ни годишно по 20 агрегата, освен това поддържаме и модифицираме други“, завършва Г. Марваков.
В края на ноември от Енергия Марваков излизат три агрегата с двигатели Scania. Общата им мощност е около 2,5 мегавата, а най-мощната им машина досега е с 1400 кВА продължителна мощност.
Продуктите им са с 5 години гаранция/до 2000 моточаса. От края на 2014 години всичките им машини са с онлайн наблюдение. Затова досегашната им практика с доставчиците на ДВГ е те да поддържат и двигателите. Целта е да се скъси времето за реакция, като специалистите на фирмата още с отиването на обекта да почнат да отстраняват евентуалния проблем, без да се чака трета страна, която не е ангажирана с продажбата и може дори да не е уведомена за нея. Благодарение на онлайн наблюдението екипът, който отива, е на 90% подготвен за случая. Сервизните точки на Енергия Марваков са 4: във Вакарел, където има и 3 сервизни автомобила, в Бургас, Варна и Плевен. Поддържат агрегатите на А1, на бензиностанциите на Ромпетрол, Круиз, Сакса, а индиректно – на ЕКО, на Фантастико, ЕVN.

Дългосрочна инвестиция
В повечето случаи двигателите с вътрешно горене с такова предназначение (стационарни, индустриални, за плавателни съдове) са дългосрочна инвестиция, тъй като се ползват с продължителни прекъсвания. Това е и основанието емисионните изисквания към тях да са различни от тази към ДВГ за наземен транспорт и да се движат с 10 – 15 години по-късно. Разбираемо е да бъдат по-ниски ограниченията към ДВГ на стационарни машини за резервно захранване, които се ползват само при необходимост и не повече от 500 часа годишно.

инж. Радослав ГЕШОВ


Свързани

Stellantis пуска големи електрически ванове Cargo Box BEV

07.07.2025

Министър Иванов: Не делим общините по политически признак при изпълнението на инвестиционната програма

07.07.2025

74,4% от регистрираните в България превозни средства са леки автомобили

07.07.2025

Григор Бъров е големият шампион във Volvo Aero Trucker 2025

04.07.2025

IVECO на Tour d’Europe: изминати над 5000 км с камион на BioLNG

02.07.2025
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Stellantis пуска големи електрически ванове Cargo Box BEV

Stellantis пуска големи електрически ванове Cargo Box BEV

07.07.2025
Министър Иванов: Не делим общините по политически признак при изпълнението на инвестиционната програма

Министър Иванов: Не делим общините по политически признак при изпълнението на инвестиционната програма

07.07.2025
74,4% от регистрираните в България превозни средства са леки автомобили

74,4% от регистрираните в България превозни средства са леки автомобили

07.07.2025
Григор Бъров е големият шампион във Volvo Aero Trucker 2025

Григор Бъров е големият шампион във Volvo Aero Trucker 2025

04.07.2025
IVECO на Tour d’Europe: изминати над 5000 км с камион на BioLNG

IVECO на Tour d’Europe: изминати над 5000 км с камион на BioLNG

02.07.2025
Yellow Table 2025 – класация на водещите производители на строителна техника

Yellow Table 2025 – класация на водещите производители на строителна техника

01.07.2025
В момента няма други публикации по темата.
ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

ВИДЕО – BG ТЕСТ: IVECO S-Way – модерната класика

18.06.2025
Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

Techno Expo 2025: Водещото бизнес изложение за индустриални и строителни технологии в България

24.06.2025
АЕБТРИ търси работещи решения за справяне с недостига на шофьори у нас

АЕБТРИ търси работещи решения за справяне с недостига на шофьори у нас

19.06.2025
Това е стратегията на Renault Trucks за енергийна ефективност и опазване на ресурсите

Това е стратегията на Renault Trucks за енергийна ефективност и опазване на ресурсите

26.06.2025
MAN отбелязва 70 години традиция и модерност на завода си в Мюнхен

MAN отбелязва 70 години традиция и модерност на завода си в Мюнхен

26.06.2025
Mercedes-Benz Trucks с нова преработена високоволтова батерия за eActros 300/400 и eEconic

Mercedes-Benz Trucks с нова преработена високоволтова батерия за eActros 300/400 и eEconic

26.06.2025
затвори
затвори
  • За бизнеса
  • Панаири
  • Иновации
  • Интервю
  • Инфраструктура
  • Камиони
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • Представяне
  • Премиери
  • Складова техника
  • Строителни
  • Строителство
  • Технологии
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • АБОНАМЕНТ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • KAMIONI.BG
  • LOGISTIKA.BG
  • Логистична конф.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с bageri.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Премиери
  • Иновации
  • Технологии
  • Инфраструктура
  • Строителни
  • Камиони
  • Панаири
  • е-Списания
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • Представяне
  • Складова техника
  • Строителство
  • За бизнеса
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Kamioni.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Абонамент

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT