Използването на компресиран биометан, получен от органична фракция на твърдите битови отпадъци (OFMSW), може да намали парниковите газове с до 96% в сравнение с дизела, според ново проучване на Iveco и CNR.
Неотдавнашно проучване, инициирано от IVECO и проведено от Института за атмосферно замърсяване на Италианския национален съвет за научни изследвания (CNR), е оценило въздействието върху околната среда от използването на компресиран биометан, получен от органичната фракция на твърди битови отпадъци (OFMSW), в сравнение с традиционните горива, като като дизел и сгъстен природен газ (CNG).
Проучването е фокусирано върху превозни средства, използвани за събиране на отпадъци в градските райони на Италия, където станциите за зареждане с CNG са широко разпространени поради голямото наличие на превозни средства, задвижвани с метан.
Анализът Well-to-Wheels, който оценява въздействието на производството и използването на горива, разкрива значителни ползи за околната среда от компресирания биометан в сравнение с традиционните горива. Проучването не включва изграждането или поддръжката на заводи и инфраструктура, като се концентрира единствено върху сравнението на горивата. Ключовите разгледани фактори включват улавянето на CO2 в производствената верига и енергийния микс, използван за захранване на промишлени процеси.
Според изводите, сгъстеният биометан може да намали променящите климата газове с до 96%, и емисиите на азотен оксид с до 72% в сравнение с дизела.
Най-обещаващите резултати от проучването произтичат от сценарии, при които цялата производствена верига – от управление на отпадъците и анаеробно разграждане, до улавяне на CO2 и зареждане на превозни средства – се провежда на едно място, като се използва енергия, произведена от изгаряне на биогаз на място.
„За нас е чест да подкрепим изследванията на устойчиви технологии, които наистина са в състояние да ни помогнат да постигнем декарбонизация по ефективен и продуктивен начин. Ние в IVECO винаги сме вярвали в предимствата на биометана, технологично зрял ресурс за цялата ни гама и за множество транспортни мисии на нашите клиенти. Проучването, ръководено от CNR, допълнително потвърждава, че използването на био-CNG е екологично устойчиво решение и може да генерира силно желаната кръгова икономика, извличайки стойност от отпадъците и органичните вещества, за да осигури гориво за самото събиране на отпадъци, без да компрометира характеристиките на превозните средства”, добави Джандоменико Фиорети, ръководител бизнес развитие на алтернативни задвижвания в IVECO.