На изложението Elmia в Швеция, Scania представи най-новата си разработка от G-серията скоростни кутии за Scania Opticruise. Новата версия, наречена G38, е специално разработена за съвместна работа с най-мощния V8 двигател на Scania – 16-литров, 770 к.с., с 3700 Нм въртящ момент.
Заедно те предлагат всичко наведнъж – от икономия на гориво и тегло, до гладко возене и страхотна стартова мощ.
G38 е най-новата и последна итерация при скоростните кутии от G серията, която беше въведена за първи път през 2019 г. Тя е специално създадена, за да се справи с огромния въртящ момент на V8 на Scania със 770 к.с. Въпреки че може да се справи с до 3800 Нм въртящ момент, тя разполага с абсолютно същите размери и тегло като G33.
„В основата си това е резултат от избора на стомана с по-екстремни качества и от прилагането на технологии като полиране на зъбни колела и ударно уплътняване за увеличаване на закаляването и издръжливостта на определени жизненоважни компоненти“, казва Матс Хенриксон, инженер по разработките в Scania R&D. „Добавихме и допълнителни маслени канали за най-важните части. Но това е всичко – основният дизайн на G-серията като цяло е много здрав.“
Скоростните кутии от G серията обикновено са с 60-70 кг по-леки от скоростните кутии, които заменят, главно поради изцяло алуминиевите им корпуси и по-малките габаритни размери. Друго ключово постижение е намаленият им шум, което е предпоставка за спазване на бъдещите европейски разпоредби. Превключването при тези автоматизирани ръчни скоростни кутии се извършва от пневматични задвижващи механизми. Чрез използването на валови спирачки, инженерите на Scania са успели да намалят броя на синхронизациите, а свободното пространството се използва за по-големи зъбни колела.
„G-серията с нейните характеристики бе своеобразна революция по време на представянето и, и все още е такава“, казва Бо Ериксон, продуктов мениджър в Scania Trucks. „Тя предлага всички характеристики, които може да поиска един клиент, като в същото време е гъвкава и подходяща за широка палитра от приложения и операции, в които са включени много конски сили и въртящ момент. Влекачите за тежък транспорт определено ще се възползват от предимствата на G38. Това е най-доброто решение, когато става въпрос за добре балансирана производителност в модулната система на Scania”.
Скоростните кутии от G-серията също могат да бъдат поръчани като HD версии (Heavy Duty) и G38 не прави изключение. Като G38CH, тя ще се предлага с по-широко планетарно зъбно колело за добавяне на още повече здравина. Това увеличава способността за справяне с висок въртящ момент на карданния вал и при най-взискателните пътни условия – обикновено там, където няма „пътища“.
Скоростната кутия G38 е по-къса от най-често срещаната скоростна кутия на Scania за същия тип приложения, GRSO926. Известна разлика между тях е, че G38 има само едно вградено ограничение на въртящия момент: едва 100 Нм мощност на двигателя се прекъсва при определена предавка и обороти, нещо, което водачът едва ли ще усети. G38 предлага 14 предавки за движение напред, включително супер краулер и директна предавка, както и възможност за спецификация на до 8 предавки за движение на заден ход.