Трите партньора подписаха Меморандум за разбирателство на „Hydrogen Technology World Expo“ в Хамбург. Целта е да се проучи развитието на надеждна и рентабилна верига за доставки на зелен втечен водород чрез пристанище Хамбург към Европейския континент.
Инициативата цели да привлича още компании и институции, за да се формира консорциум, обхващащ цялата водородна верига на стойност.
Daimler Truck AG (Daimler Truck), Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) и Kawasaki Heavy Industries Ltd. подписаха Меморандум за разбирателство (MoU) на международния панаир „Hydrogen Technology World Expo“ в Хамбург. Партньорството има за цел да проучи развитието на надеждна и рентабилна верига за доставки на зелен втечен водород чрез Пристанище Хамбург към Европа.
Това сътрудничество е създадено с идеята да се даде възможност за внос на втечен водород от страни-производители на водород в Германия, засилвайки ролята на Хамбург като възел за устойчива енергийна логистика. През следващите месеци партньорите ще оценят логистичните изисквания за натоварване и допълнителен транспорт по пътищата и с жп транспорт. Инициативата се стреми да привлече допълнителни компании и институции, за да формира консорциум, който обхваща цялата водородна верига на стойност.
Д-р Андреас Горбах, член на Управителния съвет на Daimler Truck и ръководител „Тruck Technology“:„Европа в бъдеще ще продължи да разчита на вноса на зелена енергия и водородът ще играе ключова роля в това. Партньорството ни е важна стъпка в тази посока. Ще ни трябват още инициативи като тази, за да укрепим позицията на Европа като лидер в областта на втечения водород. Особеното в случая е, че нашият Mercedes-Benz GenH2 Truck не само може да се задвижва от зелен втечен водород – камионът може също да го транспортира по пътищата. И най-доброто: водородът ни позволява да увеличим скоростта на декарбонизация и да намалим обхвата и разходите при разширяването на електропреносната мрежа.“
Важен сигнал за енергийния преход
Подписването на Меморандума за разбирателство подчертава стратегическата важност на втечения водород за енергийния преход и за трансформацията на европейската индустрия. Партньорите предлагат допълващи се експертизи: Kawasaki Heavy Industries като опитен доставчик на технологии в областта на водородната инфраструктура, HHLA като доставчик на европейска мрежова логистика, и Daimler Truck като глобален производител на товарни превозни средства с фокус върху CO2-неутрални батерийно-електрически и водородни задвижващи системи.
Daimler Truck следва двупосочна стратегия за декарбонизацията на транспорта, както с батерийно-електрически, така и с водородни превозни средства. От 2021 г. компанията разработва и тества своите прототипи на Mercedes-Benz GenH2 Truck, оборудвани с горивни клетки, демонстрирайки тяхната надеждност и производителност за гъвкави транспортни задачи на дълги разстояния. През 2023 г. прототип GenH2 Truck демонстрира потенциала на втечения водород за пътния транспорт, като измина 1047-километрово пътуване през Германия с едно единствено зареждане с втечен водород при реални условия.
Daimler Truck наскоро приключи и първите полеви тестове, като флот от пет GenH2 Truck камиона изминаха заедно над 225 000 километра в реални операции. Въз основа на този успех, през предстоящата година е планирана втора фаза на изпитания със същия флот и различни клиенти. Гледайки напред, Daimler Truck възнамерява да произведе малка серия от 100 влекача от следващо поколение в своя завод Mercedes-Benz във Вьорт, Германия, като тестовете с клиенти са насрочени за края на 2026 г. Компанията има за цел да постигне широко мащабно производство на технологията си с горивни клетки, както и да започне серийно производство на водородни камиони, които първоначално ще са насочени към европейския пазар, в началото на 2030-те години.






















