Франция провежда последната фаза от тестовете за система за индуктивно зареждане на 1,5-километров участък от автомагистрала А10, която позволява на електрическите превозни средства, включително батерийни електрически камиони, да се зареждат по време на движение.
Vinci Autoroutes навлезе в последната фаза от своя проект “Charge as you drive” („Зареждане по време на движение“) – тест на динамично безжично зареждане за електрически превозни средства на 1,5 км участък от автомагистрала А10 близо до Анжервиле, в департамента Есон, Франция.
Инициативата включва инсталиране на индукционни намотки под пътната настилка, което позволява на електрическите превозни средства да се зареждат по време на шофиране. Проектът има за цел да оцени възможността за намаляване на размера на батериите, увеличаване на автономността на превозните средства и съкращаване на времето за зареждане.
Тестът „Зареждане по време на движение“ е експеримент с индуктивно зареждане, предназначен да провери жизнеспособността на безжичното зареждане за тежкотоварни автомобили (HGVs), ванове, леки автомобили и автобуси. Системата работи чрез поставяне на предавателни намотки под пътната повърхност, които генерират електромагнитно поле. Превозни средства, оборудвани с приемни намотки, могат да преобразуват тази енергия в електричество, захранвайки своите двигатели и зареждайки батериите си.
Проектът се провежда на 1,5 км участък от автомагистрала А10 в Есон, близо до Анжервиле, Франция. От януари 2025 г. Vinci Autoroutes започна инсталирането на индукционни намотки под десната лента, която обикновено се използва от тежкотоварни автомобили. Процесът на инсталиране се очаква да продължи до април 2025 г., след което ще започнат тестове с превозни средства в реални условия на движение.
Проектът се ръководи от Vinci Autoroutes, един от най-големите оператори на автомагистрали във Франция, в сътрудничество с консорциум от партньори. Той е част от по-широки усилия за разработване на устойчиви транспортни решения и намаляване на въглеродните емисии в транспорта и логистиката.
Инициативата има за цел да намали зависимостта от големите батерии за електрически превозни средства, които изискват значителни количества литий, никел и кобалт. Като позволява на превозните средства да се зареждат по време на движение, технологията може да намали разходите за батерии, да увеличи обхвата на шофиране и да съкрати времето за зареждане. Транспортният сектор в момента е отговорен за една трета от емисиите на парникови газове, а Vinci Autoroutes вижда индуктивното зареждане като потенциална алтернатива на стационарните зарядни станции.
Системата включва вграждане на предавателни намотки под пътната повърхност. Тези намотки генерират електромагнитно поле, което се улавя от приемни намотки, инсталирани в превозните средства. Енергията след това се преобразува в електричество, което позволява на превозното средство да работи и едновременно да се зарежда.
След приключване на инсталацията, четири прототипни превозни средства (тежкотоварен камион, ван, автомобил и автобус) ще бъдат тествани на автомагистрала А10. Ако тестът е успешен, това може да допринесе за по-широко внедряване на динамично индуктивно зареждане в мрежата от автомагистрали.