Втората генерация на eActros предлага над 40 възможни версии на базовия вариант, в зависимост от приложението и изискванията за пробег, товароподемност и комфорт. Налични са допълнителни междини конфигурации на осите за седлови влекачи и товарни автомобили с платформа. Ключовите технологични характеристики на модела eActros 400 от втора генерация са базирани на eActros 600.
Mercedes-Benz Trucks представя eActros 400 като нов вариант, базиран на технологията на eActros 600, на събитие с включен тест драйв за журналисти в близост до Молсайм, Франция. Така Mercedes-Benz Trucks разширява гамата си от батерийно-електрически камиони, за да може да задоволи още повече логистични изисквания в тежкотоварен и дистрибуционен е-транспорт в градски условия и на дълги разстояния. Mercedes-Benz Trucks ще предлага eActros в бъдеще като eActros 400 с два и eActros 600 с три батерийни модула – всеки наличен като седлови влекач или шаси кабина, според индивидуалните изисквания за работа, пробег и товароподемност. Освен това, клиентите ще могат да избират между две кабини: добре познатата L-кабина с по-нисък вход, или аеродинамично подобрената, по-голяма ProCabin за максимален комфорт. Допълнително, ще има голям брой нови варианти, както и допълнителни конфигурации на осите за шасито с платформа, за да се покрият още повече приложения.
Ахим Пухерт, изпълнителен директор на Mercedes-Benz Trucks: „От 2021 г. ние активно оформяме промяната в товарния транспорт и доставяме практични решения. eActros 600 доказва, че батерийно-електрическият товарен транспорт на дълги разстояния е реалност – превозното средство вече работи успешно в над 15 европейски страни. Но едно е ясно: За да успее трансформацията, разширяването на зареждащата инфраструктура трябва да върви в крак с превозните средства, а експлоатацията на камионите трябва да бъде рентабилна за нашите клиенти.“
Първите нови модели ще могат да се поръчват от октомври на пазарите EU30 и в избрани пазари извън ЕС и частично ще напуснат производствената линия в завода във Вьорт ам Рейн през 2025 г. Новите варианти на превозните средства от втората генерация на eActros продължават да носят основните технологични характеристики на eActros 600, който се отличава със своята иновативна обща технологична концепция, състояща се от модерна технология на двигателя и висока енергийна ефективност. Това включва разработената вътрешно електрическа задвижваща ос, технологията за литиево-железо-фосфатни (LFP) клетки, известна с дългия си експлоатационен живот и използваем капацитет на батерията от над 95 процента, 800-волтовата бордова система, както и новият Multimedia Cockpit Interactive 2 и помощни системи, предназначени да подобрят безопасността. С разширяването на втората генерация на eActros, Mercedes-Benz Trucks ще спре производството на моделите eActros 300/400 от първата генерация до края на годината.
Стина Фагерман, ръководител на маркетинг, продажби и услуги в Mercedes-Benz Trucks: „Нашето моделно семейство на eActros расте заедно с нуждите на клиентите: Гъвкави конфигурации на кабини, батерийни модули или шасита предлагат на транспортните фирми решения, ушити по мярка. Нашето предложение се допълва от дигитални услуги, решения за зареждане TruckCharge и добре развита сервизна мрежа – за надеждна поддръжка по пътя към електромобилността.“
Батерийните модули определят пробега, товароподемността и цената
Райнер Мюлер-Финкелдей, ръководител на продуктовото инженерство на Mercedes-Benz Trucks: „Ние последователно разработихме втората генерация на eActros като модулен автомобил. Той съчетава модерна LFP батерийна технология, ефективно електрическо задвижване и интелигентни помощни системи. Благодарение на тази модулност и комбинативните опции за капацитет на батерия, кабина и шаси, ние предлагаме над 40 възможни варианта за базовото шаси на eActros. Това ни позволява да отговаряме още по-целенасочено на разнообразните изисквания на нашите клиенти и е важен принос за декарбонизацията на автомобилния товарен транспорт.“
Решението за избор на правилния вариант на превозното средство зависи в голяма степен от конкретния профил на използване – дали за междуселищен транспорт с висок дневен пробег или за тежък дистрибуционен транспорт с по-кратки маршрути, като важни фактори са и изискванията за товара, наличната зареждаща инфраструктура и икономическите условия.

Новите варианти на eActros 400 позволяват по-атрактивни ценови пакети. Те са оборудвани с два 207 кВтч LFP батерийни модула, които заедно доставят инсталиран капацитет на батерията от 414 кВтч – оттук и обозначението 400. Различните конфигурации на eActros водят до различен пробег, който варира в зависимост от класа на превозното средство и профила му на използване. При постоянен стил на шофиране в междуселищен транспорт, пробега с едно зареждане обикновено е по-висок, отколкото при шофиране в регионален тежък разпределителен транспорт. Един eActros 400 6×2 с каросерия тип dry box, каквато е класическата употреба в тежкия разпределителен транспорт, постига пробег до 480 километра при частично натоварване и температура на околната среда от 20 градуса по Целзий.
Както досега, eActros 600 има три батерийни модула с общ инсталиран капацитет на батерията от 621 кВтч. Това позволява пробег от 500 километра без междинно зареждане – значително повече в зависимост от конфигурацията на превозното средство, стила на шофиране, маршрутите и други влияещи фактори. В най-икономичната комбинация, eActros 600 може да постигне пробег до 560 километра с три батерийни модула в класически междуселищен транспорт и общ тегло на композиция от 40 тона. Ако седловият влекач eActros е оборудван с L-кабина и само два батерийни модула, той постига пробег до 330 километра при същото използване и при сравними условия.
eActros 400 с два батерийни модула има по-ниско тегло на превозното средство и следователно предлага по-голяма товароподемност от eActros 600 с три батерийни модула. Намалението на теглото увеличава максималното натоварване на петото колело на eActros 400 до 9.5 тона. В комбинация със стандартно полуремарке, eActros 400 постига товароподемност от над 25 тона. Това означава, че eActros 400 има допълнителна товароподемност от над 3 тона в сравнение с eActros 600, което го доближава до товароподемността на дизеловите камиони. Както eActros 400, така и eActros 600 могат да се зареждат с до 400 кВт през стандартния CCS2 зареждащ конектор от лявата страна на превозното средство зад кабината. Втори CCS2 зареждащ конектор от дясната страна на превозното средство може да се поръча като опция. Два батерийни модула се зареждат за около 46 минути от 10 до 80 процента, а с три батерийни модула времето за зареждане е около 70 минути.
В допълнение към CCS зареждането, eActros 600 с ProCabin, който е предопределен за транспорт на дълги разстояния, по-нататък ще има опция и за мегаватно зареждане.
Индивидуални варианти на кабините за различни приложения
В зависимост от основната област на приложение – дали в тежкия разпределителен транспорт или транспорта на дълги разстояния – изискванията към кабината също варират. Гъвкавият избор на различни варианти на кабини позволява на клиентите да приспособят комфорта, ергономичността и икономичността към специфичните изисквания на експлоатация. В бъдеще клиентите ще могат да избират между две кабини: L-кабината в добре познатия дизайн на Actros и футуристичната ProCabin. И двата варианта са налични, както за eActros 400, така и за eActros 600 като шаси кабина с три батерийни модула.
Благодарение на своя със 170 милиметра по-нисък вход и компактните размери, вече добре познатата L-кабина с ширина 2.30 метра предлага добри условия за експлоатации при често качване и слизане, както и за курсове на по-кратки разстояния. Налична като вариант Classic или StreamSpace, тя впечатлява с ергономично проектирано табло, много място за съхранение и многобройни практични функции за комфорт, като Multimedia Cockpit Interactive 2 или LED фаровете, инсталирани като стандарт. Добре познатата L-кабина може да бъде икономически интересно решение за ценово-чувствителните клиенти и позволява леко предимство в товароподемността поради по-ниското си тегло.
Футуристично проектираната ProCabin е символ на максимален комфорт и е особено подходяща за дълги пътувания с нощувки благодарение на своя равен под и щедро пространство. Кабината също е проектирана за особено ефективна аеродинамика, за да се намали консумацията на енергия. В интериора, кабината с ширина 2.50 метра, налична в три варианта като Stream, Big или Giga, може да се похвали с многобройни функции за комфорт като подобрено отопление на седалките, седалки с премиум текстил или легла с пълна ламелена опора и дебел премиум матрак. Други характеристики на ProCabin включват разширения функционален обхват на контролните панели на леглата, както и околно осветление и допълнителни LED лампи за четене. Сред другите характеристики на оборудването са допълнителните USB-C конектори на страничните стени, висококачествена завеса в двуцветен дизайн, втори хладилник, 230-волтов конектор и SoloStar Concept в два допълнителни варианта на обшивките на седалките.
MirrorCam е част от допълнителното оборудване на двете кабини. Системата с камери вместо огледала, разработена от Mercedes-Benz Trucks, може да помогне за справяне със ситуации при изпреварване, маневриране, шофиране при лоша видимост и мрак, завои и преминаване през тесни пространства. Режимът „широк ъгъл“ при маневриране назад, линиите за разстояние в дисплеите за по-добра оценка на разстоянието до обекти зад превозното средство, завъртането на изображението от камерата при завои, или наблюдението на околната среда на превозното средство по време на почивките, са сред допълнителните полезни функции. Взаимодействието между MirrorCam и Active Sideguard Assist 2, особено в сложни трафик ситуации и трудни кръстовища, може да помогне за намаляване на опасните ситуации. Sideguard Assist използва дисплеите на MirrorCam за визуални предупреждения.
Допълнителни конфигурации и междуосия за по-широк кръг приложения
Mercedes-Benz Trucks предлага на своите клиенти още повече възможности за адаптиране на е-превозните средства към индивидуалните клиентски изисквания. В бъдеще гамата от конфигурации и варианти на оси за батерийно-електрическите камиони ще бъде значително разширена.
Нов вариант е, например, eActros 400 като 4×2 седлови влекач с междуосие от 3,700 мм. Благодарение на по-късото разстояние, той има по-малък радиус на завиване и е по-лесен за маневриране в тесни пространства – като тесни улици или депа. Също ново за eActros 400 са 4×2 шаситата с платформа с междуосия 4,000, 5,500, 5,800 и 6,100 мм, както и 6×2 шасита с платформа с шест различни междуосия между 4,000 и 5,800 мм. Тези варианти са налични с ProCabin или с L-кабината.
Има и по-голям избор за eActros 600: В бъдеще той ще бъде наличен и като 4×2 шаси кабина с междуосия 4,000, 5,500 и 5,800 мм. В допълнение към вече наличните междинни разстояния 4,600 и 4,900 мм, има още четири междуосияза 6×2 шаси кабина, аналогично на eActros 400. Те са: 4000, 4500, 5200 и 5800 мм. Тези варианти ще бъдат налични за ProCabin, както и за L-кабина.
Интегрирана e-ос за по-голяма ефективност
Както eActros 600, така и новият eActros 400 имат електрическа ос с два електрически мотора и четиристепенна скоростна кутия. Електрическите агрегати генерират непрекъсната мощност от 400 кВт и пикова мощност от 600 кВт и осигуряват мощно ускорение, висок комфорт при шофиране и динамика на шофирането. Използването на пълната мощност на двигателя тук не се отразява на въртящия момент. Освен това, в икономичен стил на шофиране, електрическата енергия може да бъде възстановявана чрез рекуперация, след което се връща в батериите и е налична за задвижването. Рескуперацията намалява натоварването на спирачките, което е друг положителен ефект. В зависимост от ситуацията, водачът може да избира между пет различни нива на рекуперация. Шофиране с една педал, означава забавяне чрез рекуперация с намалено натискане на механичната спирачка, като може също да се активира и чрез дигиталното табло.
eActros е оборудван с Predictive Powertrain Control (PPC) – система за контрол на скоростта и скоростната кутия, която е специално настроена за електрическото задвижване. Системата за предвиждащо управление на силовата линия автоматично взема предвид топографията, трасето на пътя и трафик знаците за възможно най-ефективен стил на шофиране. Информацията за маршрута от навигационната система също се взема предвид, за да се позволи по-добро откриване на предстоящи препятствия по маршрута. Това позволява на водача да избегне ненужни спирания и ускорения, за да използва енергията на батерията по-ефективно.

Multimedia Cockpit Interactive 2 с гласово управление и по-добра свързаност
Multimedia Cockpit Interactive 2, инсталиран като стандарт в ProCabin и L-кабината, е много полезен в ежедневната работа и прави превозните средства още по-свързани. 12-инчовият дисплей на таблото и подобреният тъчскрийн са интуитивни за работа с индивидуални конфигурации, а много функции вече могат да се активират по-безопасно и бързо чрез гласовото управление. Това позволява на водачите да държат очите си на пътя и ръцете си на волана. Multimedia Cockpit Interactive 2 информира водача непрекъснато за нивото на заряд на батериите, за прогнозирания оставащ пробег и за текущата и средна консумация на енергия.
Навигацията, интегрирана в Multimedia Cockpit Interactive 2, е специално проектирана за електрически превозни средства и взема предвид текущата зареждаща инфраструктура. Освен това, всички варианти се възползват от PPC, специално адаптиран към електрическото задвижване, който включва информация за маршрута от навигационната система, за да позволи по-доброто откриване на предстоящи препятствия по маршрута и по този начин допълнително да увеличи ефективността. Функции като отопление, климатик, навигация, телефон, осветление и интегрираната радио инфотеймънт система, могат също да се контролират чрез тъчскрийна или мултифункционалния волан.
Електромобилност с реални ползи за климата
Моделната гама на eActros има видим потенциал за спестяване на CO2, в сравнение с Actros с дизелов двигател. Действителните стойности зависят от съответния модел и енергийния микс, с който се зареждат батериите. Въз основа на средния електроенергиен микс за ЕС, са възможни икономии от около 40 процента. Ако се използва главно електроенергия от възобновяеми източници, намаление на CO2 е от над 80 процента в сравнение с дизелово превозно средство е възможно за жизнен цикъл на превозното средство от 10 години.
Например, за eActros 600 като седлови влекач с ProCabin в транспорта на дълги разстояния, това означава спестявания от 436 тона или 871 тона CO2, в зависимост от електроенергийния микс. За сравнимия eActros 600 шаси кабина с ProCabin, то е дори 458 тона или 939 тона в транспорт на дълги разстояния.
Допълнителен потенциал за спестяване на CO2 дава и избора на вариант на превозно средство само с два батерийни модула. Например, това води до 22 тона по-малко CO2 при eActros 400 6×2 шаси кабина с L-кабина, в сравнение със същата конфигурация с три батерийни модула. В този случай, това съответства на намаление от около 23 процента на CO2 емисиите, изразходвани за производство.
Интелигентни дигитални решения и услуги за още по-ефективно използване
За да опрости работните процеси за операторите на флоти, свързани с е-камионите, Mercedes-Benz Trucks разполага с цяла гама от дигитални решения и услуги. TruckLive в комбинация с My TruckPoint предлага въведение в дигиталните сервизни решения на Mercedes-Benz Trucks. Зад това стоят различни услуги за свързаност, които могат да се използват чрез клиентския портал My TruckPoint, и в превозното средство чрез Multimedia Cockpit Interactive 2. Например, Maintenance Management може да осигури подобрена оперативност на превозното средство, докато Live Traffic може да поддържа планиране на маршрута с данни за трафика в реално време чрез навигацията. Освен това, могат да се използват новите свързани услуги като Connected Traffic Warnings, Service24h Connected, обновления ъпдейт „over-the-air“ и приложението Mercedes-Benz Trucks Remote Truck 3.0.
Приложението Mercedes-Benz Trucks Remote Truck 3.0 гарантира дигиталната комуникация между потребителя и камиона. То може да се използва за проверка на важна информация като състояние на батерията, ниво на заряда и свързаните с това известия.
Функцията Connected Traffic Warnings помога за подобряване на безопасността на пътя чрез откриване и предаване на предупреждения за опасност от превозни средства, намиращи се в непосредствена близост. Водачите получават текущи трафик състояния на картата на превозното средство, или като изскачащ прозорец на таблото. Акустични предупреждения се издават приблизително десет секунди преди достигането на опасната зона. Модулът може да предупреждава за общо 10 вида опасности, включително инциденти, мъгла, силен дъжд, строителни обекти и хлъзгав път. Системата включва и предупреждение за грешна посока.
Със Service24h Connected, мениджърите на флоти могат да докладват повреда онлайн чрез My TruckPoint. Тъй като много релевантни данни са предварително попълнени, онлайн докладът за повреда спестява ценно време в сравнение с обаждането към сервизната линия. Освен това, текущата позиция на превозното средство и диагностичните данни за него се предават към сервиза при повреда.
Предвид по-високата свързаност на превозните средства и нарастващия брой инсталирани системи за подпомагане на водача, софтуерът на превозното средство е от решаващо значение. Обновленията „over-the-air“ правят възможно поддържането на софтуера актуален – независимо от времето и мястото. Водачът се инструктира да извърши обновленията чрез Multimedia Cockpit Interactive 2.
Мениджърите на флоти могат да използват разнообразие от дигитални функции чрез Fleetboard Portal, за да управляват ефективно своите eActros. Те включват интелигентен мениджмънт на зареждането, за планиране и наблюдение на процесите на зареждане, дигитална книга с подробна информация за времето за шофиране, престой и време за зареждане, както и данни за консумацията на енергия. Освен това, има наличен инструмент за картографиране, който показва позицията на превозното средство, нивото на заряд и работния статус в реално време.
Гамата се допълва от BEV Basic анализ на производителността, който е специално разработен за електрически задвижвани превозни средства и позволява по-дълбок анализ на консумацията на енергия и на поведението на водачите при шофиране. Той предоставя обективни ключови показатели за стила на шофиране, поддържа оценка за ефективност и предоставя месечни отчети за анализ и подобрение използването на превозното средство. Други функции като времеви записи, дистанционна диагностика и управление времето на работа осигуряват прозрачност, предсказуема поддръжка и висока оперативна надеждност на електрическия флот. Предлаганите решения за свързаност допринасят за най-ефективна, безопасна и удобна експлоатация на електрическите камиони в ежедневието.

Внимателни помощници на борда
Стандарт на Mercedes-Benz Trucks е водачите да бъдат във възможно най-голяма безопасност на пътя във всяка трафик ситуация. За целта, помощните системи за водача, налични в различните модели превозни средства, помагат за ранно откриване на опасностите, за навременно задействане на спирачките и за поддържане на осведомеността за трафик ситуацията. По-специално, електронните асистенти могат да помогнат в моменти на разсейване поради умора, стрес или невнимание.
Както при другите моделни гами на камионите Mercedes-Benz, концепцията за безопасност на втората генерация eActros се основава на доразвиването на добре познатите помощни системи за безопасност. Новоразработената електронна платформа, която беше въведена с eActros 600 и Actros L, предлага 20 пъти по-бърза обработка на данни в сравнение с предишните версии. Общо шест инсталирани сензора могат да покрият ъгъл от 270 градуса около превозното средство. В резултат на това, помощни системи като Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist или Active Drive Assist 3 за полуавтоматизирано шофиране (SAE Level 2) могат да демонстрират своите силни страни. В някои случаи, системите далеч надхвърлят минималните законови изисквания. Това важи и за Стандартите на Общия регламент за безопасност (General Safety Regulation – GSR), приет от ЕС, в сила съответно от 2022 и 2024 г.
От февруари 2026 г., тези системи ще бъдат разширени, за да съответстват на бъдещите GSR разпоредби, влизащи в сила съответно от юли 2026 и септември 2028 г. Например, Attention Assist 2 като подобрен асистент за внимание използва инсталираната инфрачервена камера, активна от 20 км/ч нагоре, за да наблюдава позицията на зениците на водача. Полученият ъгъл на зрение след това се изчислява от съответната контролна единица, така че водачът да бъде предупреден в случай на разсейване при трафик ситуацията.
Attention Assist 2 включва и функционалност за подпомагане на вниманието, която наблюдава умората на водача въз основа на различни параметри като поддържане на лентата, или дейности на водача и поведението му при управление. Active Brake Assist 6 Plus, доразвита от Active Brake Assist 6, може да реагира още по-бързо на критични ситуации благодарение на 270-градусовата си фюжън технология и произтичащото от това повишена чувствителност към околната среда. Характеристиките на системата включват критерии като подобрени параметри за защита на пешеходците, подобрено откриване на велосипедисти, подобрен отговор при остри завои, с цел предотвратяване на инциденти, особено в диапазона на скорост до 90 км/ч.
TruckCharge от Daimler Truck: Изграждане на общоевропейска мрежа за зареждане на електрически камиони
Daimler Truck обединява своите предложения за е-инфраструктурата и зареждането на електрически камиони под бранда TruckCharge. Тук се включват консултации, изграждане на инфраструктура за зареждане и нейната експлоатация. Целта е и да се изгради общоевропейска мрежа за зареждане на електрически камиони, която включва над 1000 дилъри и заинтересовани клиенти на Mercedes-Benz Trucks, които също да отворят своята инфраструктура за трети страни и по този начин да се постигне по-доброто й използване. До 2030 г., мрежата ще включва над 3000 бързи зареждащи точки в Европа, което ще направи тази мрежа най-голямата в Европа.
Гъвкави финансови модели за транспортната революция
Daimler Truck Financial Services улеснява прехода към електромобилност с интегрирани финансови и застрахователни решения. В допълнение към традиционните опции за финансиране за камиона и зареждащата инфраструктура, в Европа се предлага „eService Leasing“. Това интегрирано предложение се основава на лизингов модел с гарантирана остатъчна стойност и допълнително включва сервизен договор Mercedes-Benz Trucks Complete с Mercedes-Benz Trucks Uptime. eService Leasing се допълва от модулен продуктов пакет, който включва различни допълнителни услуги от Mercedes-Benz Trucks и Daimler Truck Financial Services. През целия период на използването му, клиентът плаща фиксирана месечна вноска, а остатъчната стойност е гарантирана. Това премахва неочаквани разходи, осигурява минимално време на престои и оптимална поддръжка.
Еволюция на портфолиото от е-камиони Mercedes-Benz Trucks
Mercedes-Benz Trucks включи електрическите камиони в своето портфолио през 2021 г. Първоначално, eActros 300/400 беше въведен като първото батерийно-електрическо превозно средство за тежък разпределителен транспорт, последван година по-късно от eEconic, който е предназначен за използване в общинския транспорт за сметосъбиране, и продължава да се произвежда в тази му версия. Серийното производство на втората моделна генерация електрически камиони Mercedes-Benz Trucks с eActros 600 започна в края на 2024 г. Новият eArocs 400 за градски строителен транспорт, представен на Bauma 2025, ще бъде пуснат следващата година и също ще има основни компоненти от eActros 600.
Гъвкаво производство на батерийно-електрически модели във Вьорт ам Рейн
Точно като eActros 600, и eActros 400 от втора генерация ще бъде произвеждан на съществуващата производствена линия за A-серията във Вьорт, гъвкаво и паралелно с камионите, които са с дизелово задвижване. Всички електрически компоненти се инсталират в тази производствена зала, а цялата система се въвежда в експлоатация в края на линията бза сглобяване. От този момент нататък, камионът е готов за шофиране, като накрая преминава през процеса на довършителните работи и окончателния тестови преглед. Така сглобяването на новата моделна генерация се извършва в една производствена зала. Предишните електрически модели eActros 300/400 и eEconic напускат производствената зала за сглобяване на електрически задвижващи компоненти, за да бъдат електрифицирани в Центъра за бъдещи камиони (Future Truck Center) във Вьорт.
Заводите на Daimler Truck в Манхайм, Касел и Гагенау също играят важна роля в производството на новото портфолио на eActros. Те доставят необходимите компоненти за батерийно-електрическото задвижване, като електрическата ос, компоненти на скоростната кутия и разпределителна кутия, която събира многобройни високоволтови и нисковолтови компоненти и се намира на мястото на двигателя с вътрешно горене.

Mercedes-Benz Actros L ProCabin: Фокус върху аеродинамиката, ефективността и комфорта на водача
От пускането си на пазара през юни 2021 г., Actros L представлява премиум сегмента на тежкотоварните камиони с дизелови двигатели от Mercedes-Benz Trucks. С най-новата генерация на флагманския си модел, чието производство започна през декември 2024 г., компанията отново подсилва амбицията си да остане пионер в конвенционалния сектор на камионите. Напълно новият външен дизайн на Actros L веднага прави впечатление. Цялата ProCabin е специално проектирана за максимална аеродинамична ефективност: въздушният поток среща предната част, удължена с 80 милиметра, и се насочва оптимално около превозното средство. Въздухоотводите и сглобките са сведени до минимум в полза на оптимизирания въздушен поток. Колективно, тези мерки водят до спестявания на гориво до три процента.
С футуристичния дизайн на кабината на новия Actros L, Mercedes-Benz Trucks изтъква, че освен ефективност и рентабилност, за камионите играят важна роля и фактори като атрактивен външен вид и комфорт в кабината. Визуално се открояват детайли като изцяло боядисаната кабина със звездата и надписа Mercedes-Benz в тъмен хром, и алуминиевите стъпала. Всички осветителни елементи на превозното средство са LED технология – включително основните фарове, мигачи, странични и задни светлини. По избор са налични матрични LED фарове за максимална светлинна мощност.

Интериорът на ProCabin – наличен във версии Stream, Big или Giga – предлага множество функции за комфорт, като подобрено отопление на седалките, нови премиум обшивки на седалките, или легла с ламелени рамки и нови дебели премиум матраци. Също нови са разширената функционалност на контролните панели до леглата, околното осветление и допълнителните LED лампи за четене. Допълнителни характеристики включват екстра USB-C конектори в страничните панели, висококачествена завеса в двуцветен дизайн, втори хладилник, 230-волтов конектор, с концепцията SoloStar в два нови варианта за седалките.
В допълнение към аеродинамичните подобрения, Mercedes-Benz Trucks е повишил ефективността на новия Actros L чрез използването на дизеловия двигател OM 471 с обем 12.8 литра от трето поколение, въведен за първи път през 2022 г. Този двигател, наличен заедно с добре познатите агрегати OM 470 и OM 473, е специално проектиран за икономично шофиране и осигурява до 4 процента икономии на гориво. Той намалява CO₂ емисиите, редуцира оперативните разходи и по този начин допринася значително за намалените общи разходи за притежание – без компромис с производителността, динамиката на шофиране или комфорта. Разширената програма Top Torque също играе ключова роля, като предоставя допълнителна мощност точно когато е необходима – като при влизане на магистрала или изпреварване.
Струва си да се отбележи и оптимизираната силова линия, налична за определени модели: Скоростната кутия G291-12 и задната ос RAR 2.278d забележимо подобряват усещането при шофиране, особено при ускорение при изкачвания и при ниски скорости при маневриране, като едновременно с това осигуряват по-тихо и приятно пътуване с 80 км/ч. Оптимизираната силова линия допълнително помага за намаляване разхода на гориво.






















