Volvo Trucks представя ново поколение на своята технология I-Roll, добавяйки функционалност за старт/стоп на двигателя –първата от този тип в тежкотоварната автомобилна индустрия.
Функцията старт/стоп ще намали разхода на гориво и емисиите на CO2 – това е най-новата инициатива на Volvo за намаляване на климатичното въздействие и експлоатационните разходи в транспорта.
Неотдавнашната победа на Volvo Trucks в теста Green Truck Award 2025 с модела Volvo FH Aero е доказателство, че най-новите технологии и иновации на производителя оказват реално въздействие върху ефективността в разхода на гориво. Новата аеродинамична кабина, представена през 2024 г., и последващите подобрения в аеродинамиката се отплащат със значително намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2.
Най-новото допълнение в пакета на Volvo за спестяване на гориво е разработено вътрешно в компанията и се базира на съществуващите технологии на Volvo – I-See и I-Roll. Новата функция за старт/стоп на двигателя се активира чрез постоянно наблюдение на данни за пътя и информация за завоите по пътя.
Двигателят ще се изключва временно, когато по маршрута бъде идентифициран предстоящ наклонен участък за спускане. Докато двигателят е изключен, разходът на гориво ще бъде 0 и следователно няма да има емисии на CO2 от изгорели газове.
„Нашите инженери отново го направиха – създадоха иновативна технология за двигателите ни, която допринася за горивно ефективния товарен транспорт“, заявява Ян Хелмгрен, ръководител „Управление на продукти“ във Volvo Trucks. Той допълва: „Като част от нашата стратегия за декарбонизация, ние ще продължим с иновациите, за да подобрим още повече нашите двигатели с вътрешно горене и да намалим въздействието им върху околната среда.“
Новата функция за старт/стоп на двигателя се активира при скорости над 60 км/ч. В зависимост от подходящите условия като топография и температура на околната среда, новата технология I-Roll със старт/стоп на двигателя ще може да намали до един процент разхода на гориво и емисиите на CO2 в допълнение към вече постигнатите икономии. В пакет, множеството иновации на Volvo постигат значителна ефективност и положително въздействие върху емисиите в транспорта, както и върху експлоатационните разходи за операторите.
Новата функция ще се предлага за моделите Volvo FH и FH Aero с 13-литров дизелов двигател, а клиентите ще могат да я поръчват от септември 2025 г.
Стратегията на Volvo Trucks за декарбонизация включва двигатели с вътрешно горене, задвижвани с възобновяеми горива, както и батерийно-електрически и водородно-електрически камиони.






















