• Вход
No Result
View All Result
  • Премиери
  • Иновации
  • Технологии
  • Инфраструктура
  • Строителни
  • Камиони
  • Панаири
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • Представяне
    • Складова техника
    • Строителство
    • За бизнеса
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Kamioni.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Абонамент
  • Премиери
  • Иновации
  • Технологии
  • Инфраструктура
  • Строителни
  • Камиони
  • Панаири
  • е-Списания
  • ОЩЕ
    • Н.В. Клиентът
    • Ново в БГ
    • Представяне
    • Складова техника
    • Строителство
    • За бизнеса
    • Анализи
    • Видео
    • Най-ново
    • Най-четени
    • Kamioni.bg
    • Logistika.bg
    • Логистична Бизнес Конференция
    • Справочник Кой какъв е в транспорта…
    • Абонамент
No Result
View All Result

Строителна ТЕХНИКА » Съчленени дъмпери Develon

Съчленени дъмпери Develon


16.11.2023
A A
Мартин Славчев
Reading Time: 1 min read
Съчленени дъмпери Develon

Дъмперите са съчленените триосни самосвали, които придобиха голяма популярност у нас през последните години.

Дъмперите започнаха постепенно да изместват малките двуосни минни камиони с твърда рама, както и конвенционалните четириосни самосвали, благодарение на своите значителни преимущества. Най-характерното за дъмпера е, че е съставен от две шасита. Върху предното е монтирана кабината с двигателя, а върху задното – самосвалния кош. Те са съединени помежду си от специална съчленяваща връзка. Това специфично съединяване осигурява завиването на дъмпера наляво и надясно чрез съответното изнасяне наляво и надясно на предното шаси – предните колела на дъмпера не могат да завиват сами по себе си. Освен това съчленяващата връзка позволява всяко шаси да се наклонява самостоятелно наляво и надясно според профила на терена. Така още в базовата конструкция на дъмпера е заложен постоянен контакт на колелата с повърхността, осигуряващ максимално възможната теглителна сила.

По принцип дъмперът не се нуждае от никакъв предварително подготвен път, което е най-голямото му предимство. За целта той използва три моста и схема на задвижване на колелата 6х6. Влага се и по-специално окачване на мостовете. Предният мост на дъмпера обикновено е така конструиран, че да осигурява независимо отклонение на колелата според релефа на повърхността. Отзад се използват тандемни мостове, позволяващи двойките задни колела сами да се нагаждат към профила на терена.

Дъмперът е уникална машина

В България дъмперите вече се предпочитат пред малките минни самосвали с твърда рама, тъй като през зимата дъмперите се справят идеално със снега, леда и калта и така осигуряват постоянното подаване на добитата суровина към производството. За по-лесно разтоварване на дъмпера, в пода на коша му се влага допълнителна газоизпускателна система, през която преминават изгорелите газове от двигателя. Така по повърхността на коша полепва много по-малко материал.

Някои смятат, че конвенционалните четириосни самосвали са по-добър вариант за една кариера от дъмперите – от гледна точка разход на гориво. Но в дългосрочен план дъмперът се оказва правилното решение. На първо място конвенционалният самосвал има нужда от изграждане и поддържане на пътища, които действително струват много скъпо. А когато той трябва да изсипе натоварения материал на стръмно място, всяко рязко движение на коша води до повреждане на елементи от ходовата му част, особено амортисьори. Така разходите за поддръжка на четириосните самосвали се увеличават драстично и инвестицията в дъмпер, на който не му трябва път, изглежда много по-логична. В допълнение, конструкцията на дъмпера е много по-надеждна и значително подсигурена за многогодишна експлоатация в сурови условия. Голям разход при конвенционалните самосвали са също ремонтите заради повреди по диференциалите. А и не е възможно такъв камион под пълен товар да изкачи наклон от 43° – това го може само дъмпер Develon.

Какви модели дъмпери има в гамата на Develon

Заводът на Develon в Норвегия има над 50-годишна история в разработването и производството на дъмпери. През 1972 г. на пазара е въведен първият дъмпер – моделът Viking D15. Днес в гамата на производителя има два триосни модела дъмпери с колесна формула 6х6, полезен товар 28 т и 41 т и съответна мощност на двигателите 375 к.с. и 500 к.с. Двата модела дъмпери Develon са оборудвани с най-съвременни шведски двигатели Scania с обем 9 л и 13 л. Дизеловите агрегати, захранващи дъмперите, са съобразени с екологичните норми на Етап V на ЕС и са преминали две години интензивни изпитания в тежки работни условия на мини и кариери.

Дъмперите Develon се отличават с няколко изключителни конструктивни решения. Едно от тях е специфичното задно тандемно окачване, осигуряващо отлично сцепление на колелата с пресечения терен, равномерно натоварване на мостовете и максимална стабилност. Цялата конструкция на дъмпера, в т.ч. наклонената задна рама със скосен кош, е така проектирана, че по-голямата част от масата се разпределя към предния мост, което дава голямо предимство на дъмпера Develon при изкачване на много стръмни участъци.

Едно от най-уникалните решения при дъмперите Develon е съчленяващата връзка между двете шасита – въртящият се венец е монтиран към предното, а не към задното шаси, както е при други производители на дъмпери. Това осигурява изключително равномерно разпределение на масите към предните ляво и дясно колело в завой и респективно много висока стабилност и проходимост на дъмпера Develon при преминаване на трудни пресечени терени. За максималната проходимост на тези дъмпери свой принос имат и трите диференциала – два осови и един междуосов.

Дъмперите Develon предлагат високи технологии и върхова ефективност

През 2018 г. по-малкият дъмпер в гамата бе подобрен с редица системи и функции, в т.ч. нова кабина, ново самонивелиращо се предно окачване и нови задни тандемни мостове. Те са запазени и при най-новото поколение дъмпери Develon с полезен товар 28 т. По-големият модел дъмпер също е усъвършенстван и вече разполага с нова кабина и полунивелиращо се предно окачване, което независимо се саморегулира според работните условия за максимално удобно возене на оператора.

Високото ниво на комфорт в кабината на дъмперите се дължи на предостатъчното работно пространство, удобната седалка и ергономичните уреди за управление. Сред тях ясно се откроява подобреният контролен панел с дисплей, който предлага:

– По-големи и ясни индикатори;
– Възможност за избор между различни езици;
– Показания на системата за измерване на товара в коша на дъмпера;
– Индикатори и съобщения от самодиагностиката;
– Индикатор за наклон на терена с цел повишаване на безопасността на работа с дъмпера;
– Изображение от камерата за зоната зад дъмпера.

Облекчено сервизиране и поддръжка

Резервоарите за дизел и AdBlue на новото поколение дъмпери са разположени много по-ниско, което позволява на оператора да ги зарежда като стои до машината, стъпил на земята. Автоматичната система за централно смазване на дъмпера (стандартно оборудване) също е с променено разположение и съответно позволява достъп от нивото на земята. Предвидено е повече пространството за помпата и резервните пълнители със смазка. За по-лесен достъп до тях, филтрите за трансмисионно масло са разположени до системата за централно смазване.

От голяма помощ за собствениците и ръководителите на машинопаркове е телематичната система DevelonCONNECT. Тя следи постоянно работното и техническото състояние на дъмперите и съответно предоставя цялата информация за тях в удобен за ползване вид (с директен достъп през интернет), включително местоположение, ниво на горивото и разход, отработени моточасове, съобщения за планово сервизиране и др.


Свързани

Излезе брой 6/2023 на сп. СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА – на хартия и онлайн

08.12.2023

Излезе каталогът Автомобили за работа 2024

08.12.2023

Новият брой 10 на списание КАМИОНИ – като коледна елха!

08.12.2023

Зареден с чиста енергия и бизнес прозрения – бр.10 на списание ЛОГИСТИКА е на пазара

08.12.2023

Цялостно обновяване на диагностичния софтуер ESI[tronic] от Bosch

07.12.2023
  • Ново
  • Сродни
  • Популярно
Излезе брой 6/2023 на сп. СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА – на хартия и онлайн

Излезе брой 6/2023 на сп. СТРОИТЕЛНА ТЕХНИКА – на хартия и онлайн

08.12.2023
Излезе каталогът Автомобили за работа 2024

Излезе каталогът Автомобили за работа 2024

08.12.2023
Новият брой 10 на списание КАМИОНИ – като коледна елха!

Новият брой 10 на списание КАМИОНИ – като коледна елха!

08.12.2023
Зареден с чиста енергия и бизнес прозрения – бр.10 на списание ЛОГИСТИКА е на пазара

Зареден с чиста енергия и бизнес прозрения – бр.10 на списание ЛОГИСТИКА е на пазара

08.12.2023
Цялостно обновяване на диагностичния софтуер ESI[tronic] от Bosch

Цялостно обновяване на диагностичния софтуер ESI[tronic] от Bosch

07.12.2023
Започват засилени проверки за нерегламентирани превози по време на предстоящите празници

Започват засилени проверки за нерегламентирани превози по време на предстоящите празници

07.12.2023
В момента няма други публикации по темата.
Строим 5 магистрали за 1 млрд. лв. през 2024 г.

Строим 5 магистрали за 1 млрд. лв. през 2024 г.

16.11.2023
Премиера: IVECO обнови наведнъж цялата си гама

Премиера: IVECO обнови наведнъж цялата си гама

17.11.2023
Invoitix: разширяваме дейността си и предлагаме изкупуването на фактури за вътрешен автомобилен транспорт

Invoitix: разширяваме дейността си и предлагаме изкупуването на фактури за вътрешен автомобилен транспорт

19.11.2023
Нови колесни багери XCMG от серия Е работят в България

Нови колесни багери XCMG от серия Е работят в България

15.11.2023
Mecalac Revotruck спечели награда за най-добър дизайн

Mecalac Revotruck спечели награда за най-добър дизайн

14.11.2023
Кой е най-добрият съвет към клиента?

Кой е най-добрият съвет към клиента?

15.11.2023
затвори
затвори
  • За бизнеса
  • Панаири
  • Иновации
  • Интервю
  • Инфраструктура
  • Камиони
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • Представяне
  • Премиери
  • Складова техника
  • Строителни
  • Строителство
  • Технологии
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • БОРСА КАМИОНИ
  • АБОНАМЕНТ
  • Е-СПИСАНИЯ
  • KAMIONI.BG
  • LOGISTIKA.BG
  • Логистична конф.
  • СПР. КОЙ КАКЪВ Е
  • КАТ. АВТ. ЗА РАБОТА
  • ВХОД
  • РЕГИСТРАЦИЯ
  • Контакт с bageri.bg
  • Екип
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакти
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

No Result
View All Result
  • Начало
  • Премиери
  • Иновации
  • Технологии
  • Инфраструктура
  • Строителни
  • Камиони
  • Панаири
  • е-Списания
  • Н.В. Клиентът
  • Ново в БГ
  • Представяне
  • Складова техника
  • Строителство
  • За бизнеса
  • Анализи
  • Видео
  • Най-ново
  • Най-четени
  • Kamioni.bg
  • Logistika.bg
  • Логистична Бизнес Конференция
  • Справочник Кой какъв е в транспорта
  • Абонамент

Bulgarian Transport Press Ltd. © 2001 - 2023

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In
Този сайт използва с ваше съгласие бисквитки или подобни технологии за съхраняване, достъп и обработка на лични данни като вашето посещение на този уебсайт, IP адреси и идентификатори на бисквитки. Във връзка с изпълнението и прилагането на Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679), можете да се запознаете с нашата Политика за бисквитките. Ако продължите да използвате този уебсайт, без да променяте настройките си, ще получите всички бисквитки, които сайтът използва. Можете да промените своите настройки за бисквитки по всяко време.
Приемам всичкиНастройкиОтказвам всички
Бисквитки

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT