Takeuchi TB 290-2 e багер без аналог – с изключително мощен двигател Yanmar 4TNV98CT с 51.6 kW мощност и хидравлика тип Load Sensing с общ дебит от 300 л/мин.
По повод първата годишнина на представителството на Takeuchi у нас – НКМ България ЕООД, публикуваме интервю с един от многото доволни клиенти на компанията, г-н Чило Попов, зам- управител на Елвеко – Електромонтажи ЕООД, които не са спирали работата с техния 9-тонен багер Takeuchi TB 290-2.
Чило Попов, зам.-управител на Елвеко – Електромонтажи ЕООД:
Багерът Takeuchi TB 290-2 изцяло изпълнява задачите, за които е закупен
TB 290-2 e багер без аналог – с изключително мощен двигател Yanmar 4TNV98CT с 51.6 kW мощност и хидравлика тип Load Sensing с общ дебит от 300 л/мин. Багерът е стандартно оборудван с четири хидравлични линии, хидравличен бързосменник PowerTilt (с независимо накланяне на прикачните на 180 градуса) и по специална поръчка, оборудван с двойно чупеща се стрела. Други предимства на багера са автоматичното обтягане на веригите и електрическата помпа за зареждане с гориво с автоматично изключване и други.
– Г-н Попов, какви са Вашите впечатления от работата с багера Takeuchi TB 290-2 през изминалите девет месеца?
– Добре е, че можем да осигурим работа на нашия багер Takeuchi TB 290-2, който е с двойна стрела, PowerTilt и много други екстри. Най-тъжно е, когато нова машина стои и чака задачи, но не може да бъде използвана пълноценно. Когато взехме багера, бяхме предвидили, че ще има работа за него, и за радост това се потвърди. Машината почти не е спирала да работи, има вече около 1000 моточаса.
Завършихме успешно изпълнението на строителния обект, за който взехме багера Takeuchi, а именно монтажа на нов водопровод в цял квартал в Стара Загора, където машината свърши основната работа по направата на линейните изкопи и тяхното зариване. Особено удачна се оказа за зариването. Комбинацията от планировъчната кофа и PowerTilt (хидравличен бързосменник с накланяне на прикачното устройство на 180 градуса) даде изключителни възможности за бърза работа при ограничено пространство.
В сравнение със стандартното зариване на изкопи с челен товарач или комбиниран багер с предна кофа тук нещата станаха по-бързо, по-прецизно и по-чисто, без да цапаме улиците. Също така по-тихо, защото машината работи почти на място, измествайки се бавно по продължението на изкопа, не върти като колесен багер, създавайки прах и мръсотия и вдигайки шум. Всичко това прави нашата работа много по-ефективна в интензивна градска среда и не създаваме толкова пречки за хората.
Покупката на Takeuchi TB 290-2 беше добре обмислена. Това е багерът, от който имахме нужда, точно в този размер, и със своите възможности само потвърди нашите очаквания. А именно, изцяло изпълнява задачите, за които е закупен.
– Освен PowerTilt има ли други неща от оборудването на машината, които направиха впечатление на Вас и на оператора?
– Много е удобно да се работи с двойно чупещата се стрела, която поръчахме като допълнителна опция. Тя позволява на машината да бъде много по-ефикасна при ограничени пространства. Багерът прецизно копае изкопи, които, особено в градска среда, са много чувствителна тема, понеже подземните комуникации като кабели и ВиК тръби трябва да бъдат пазени. Тук двойно чупещата стрела PowerTilt и кофите, които поръчахме и които могат да се прикачат и наобратно, допринасят за доброто изпълнение на задачата и опазването на съществуващата инфраструктура, която в градовете трябва само да предполагаме къде е, тъй като подземните кадастри са крайно зле изпълнени и не може да им се вярва. Ние много пъти използвахме кофата наобратно и операторът от първия момент заработи добре с машината. Между оператора и машината стана една интуитивна симбиоза, което допринесе за пълна експлоатация и добре извършен труд. Обслужването е бързо и лесно. От голяма полза е електрическата помпа за зареждане на гориво, както и отделенията за съхранение на инструменти.
– След изпълнението на обекта в Стара Загора, къде се намира багерът сега?
– На Централна гара – Пловдив изграждаме тръбно-каналната мрежа и мрежата от шахти, която принадлежи към нея. Там минават всички сигнални, телекомуникационни и захранващи кабели, обслужващи влаковото движение. Ние полагаме всички подземни комуникации и захранване. Багерът копае линеен изкоп, както и изкопи за шахти. Това е основната задача. Тук куката, която идва с PowerTilt, е от голямо предимство, защото може да повдига кофражите от камиона. Без проблем машината повдига товари с тегло до 2 тона.