Прайм Технолоджийс разшири портфолиото си от строителни машини с още един японски премиум бранд.
През януари 2024 г. Прайм Технолоджийс стана официален представител на Sumitomo, реномиран японски производител на земекопна и пътностроителна техника. Гамата багери и асфалтополагачи Sumitomo е отлично допълнение към портфолиото на българското дружество, което включва топ марки, като Yanmar и Metso. Благодарение на новия японски бранд Прайм Технолоджийс може да удовлетвори в още по-голяма степен потребностите на своите клиенти от различни видове машини, които могат да работят съвместно на строителни обекти и кариери.
За Европа Sumitomo произвежда десет модела верижни багери с работна маса от 9 т до 52 т, към които скоро ще се предлага и 80-тонна машина. Те допълват отлично гамата от мини и компактни багери Yanmar с работнa масa от 1 т до 10 т, радващи се на голяма популярност в България, като по този начин Прайм Технолоджийс разполага с пълна гама верижни багери от 1 т до 80 т. От друга страна, по-големите модели в гамата на Sumitomo се съчетават оптимално с мобилните трошачни и пресевни машини Metso, предпочитани за работа на кариери у нас. За двата модела асфалтополагачи Sumitomo (верижен и колесен) също има големи перспективи, тъй като българските производители на инертни материали много често разполагат с асфалтови бази и техника за изграждане и ремонт на пътища и улици.
Оптимална гама за всякакви приложения
Верижните багери Sumitomo от актуалната седма серия са високотехнологични машини, които впечатляват с висока производителност, горивна ефективност, надеждност, издръжливост, комфорт за оператора и лесно сервизиране. При повечето модели конструкцията използва конвенционална изпъкнала противотежест, като само двата най-леки багера с работни маси от 9 т и 15 т разполагат с компактна надстройка с малък радиус на завъртане на противотежестта.
Инженерите на Sumitomo залагат изключително на дизелови двигатели Isuzu, като само най-лекият багер е оборудван с Yanmar. И двете марки дизелови агрегати се отличават с висока работоспособност и горивна ефективност, както и с най-съвременни системи за третиране на отработените газове за съответствие с Етап V на ЕС.
Японски технологии и иновации
За постигане на желаната висока производителност и ефективност най-голям принос има супермодерната хидравлична система SHIS Alpha. Интелигентната технология подава само толкова хидравлична мощност, колкото е необходима с цел максимална ефективност. А с новото електронно управление хидравличната система предлага най-високата производителност в зависимост от избрания работен режим.
В същата посока действат и други иновативни технологични нововъведения, собствени разработки на Sumitomo. Сред тях трябва да се споменат автоматичната настройка на хода на клапаните в главния разпределител (SSC), спестяването на енергия при спускане на стрелата (BES), автоматичното спестяване на енергия (AES), намаляването на натоварването на главните помпи (PTR) и др.
Съчетавайки висока производителност с впечатляваща работна скорост, багерите Sumitomo се представят много добре върху трудни терени, за което свой принос има изключително здравата ходова част. Машините са проектирани за експлоатация в тежки условия и съответно разполагат със стрела и рамо за тежки приложения, като могат осезаемо да повишат извършваната работа за единица време заради забележителната си сила на загребване и големия капацитет на кофите.
Японският стандарт в асфалтирането
За Европа Sumitomo произвежда два универсални модела асфалтополагачи – един с колесна и един с верижна ходова част, оборудвани с дизелови двигатели Yanmar. Тези машини използват уникалната полагаща дъска J-Paver, която може да се разширява хидравлично от 2,3 м до 6 м без добавяне на механични удължения. Чрез тази система клиентите могат да спестят до 50% от времето за подготвителни и работни операции, като широчината на дъската може да бъде променяна без необходимост от спиране на процеса на полагане за монтаж или демонтаж на удължения.
Асфалтополагачите Sumitomo разполагат също със специални ограничителни плочи, които могат да се изнасят заедно с хидравличните удължения и съответно след това да се прибират с цел оптимизиране на потока на материала. По този начин асфалтът се подава по-ефективно от шнека, машината работи по-леко, а прецизността на полагане се повишава.
Когато операциите по асфалтирането са временно преустановени в очакване на материал или поради друга причина, се активира автоматично заключващо устройство, което предотвратява потъването на полагащата дъска в асфалта. А когато асфалтирането се възобнови, компютърно управляваната функция за плавен старт се задейства автоматично и машината може да продължи напред, без да оставя следи върху положения асфалт.
При необходимост от асфалтиране на малки улици, велоалеи и др. подобни Прайм Технолоджийс предлага също японски мини асфалтополагачи Hanta с работни ширини съответно от 1,4 м до 3,2 м (колесен) и от 1 м до 6 м (верижен).
Лесно сервизиране и поддръжка
Багерите и асфалтополагачите Sumitomo се отличават с ниски разходи за експлоатация и сервиз благодарение на дългите интервали обслужване и минималните престои за сервизиране. Ежедневните инспекции и поддръжка могат да се извършват съвсем удобно от операторите от нивото на земята. А за високото ниво на следпродажбеното обслужване грижата имат висококвалифицираните сервизни специалисти на Прайм Технолоджийс, базирани в София, Пловдив, Варна и Велико Търново, които през октомври 2024 г. преминаха обучение за багерите Sumitomo. За възможно най-бърза реакция е предвидено поддържането на складови наличности от най-използваните резервни части и консумативи за предлаганите машини.